ZALOGUJ SIĘ

Co robić najpierw: lekcje, słówka czy ćwiczenia?

10 lat temuostatnia aktywność: 7 lat temu
jak sie uczyc po kolei ... najpierw lekcja - cwiczenia czy slowka i ile przeznaczacie godzin na nauke w tygodniu
M
magduska82
david1 - 1. powtórka (20-30 słówek), 2. test powtórkowy z poprzedniej lekcji. 3. Nowa lekcja. Jak mam mniej czasu i ochoty to robie różne ćwiczenia z zakładki "ćwiczenia". Ustawiłem 360 min na tydzień i jest ok, oraz 2 lekcje na tydzień tak aby spokojnie je zrealizować i pamiętać a nie na zasadzie 3Z (zakuć, zaliczyć, zapomnieć). Pozdrawiam - 9 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 24

Ja przerabiam zawartość danej lekcji po kolei.Kończę testem sprawdzającym,póżniej przechodzę do powtórek i ewentualnie ćwiczeń.Chronologia ma sens , gdyż po przerobieniu zagadnień gramatycznych czy też przyswojeniu sobie nowego słownictwa łatwiej jest poprawnie wykonać ćwiczenia i test.Zyczę miłej nauki,pozdrawiam :)
ipon
10 lat temuzmieniany: 10 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ja robię najpierw powtórki na dany dzień ;) poźniej lekcje powtórki do lekcji i test - na koniec ćwiczenia ;) jeżeli nie mam na teście 100% następnego dnia powtarzam raz jeszcze test... a lekcje robię ok 2 w tygodniu czasem 3

staram się codziennie zrobić chociaż jedną krzyżówkę jedną grę pamięć i jednego wisielca - później wszystkiego po trochu dyktowanie, obrazki fotolekcje i testy z trudnych słówek - ale nie ukrywajmy jest to wszystko razem czasochłonne i nie każdy na wszystko znajdzie czas ale warto sobie urozmaicać ;) ja czasem powtórki robię w przerwie na reklamy które potrafią trwać nawet po 15 minut ;)

zobacz co tobie najbardziej odpowiada - i wybierz najlepszą dla siebie opcję ;) powodzenia
motylica113

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ja zaczynam od powtórek. Zwykle mam ich ok 100-120 co wynika z faktu, że moja metoda nauki bazuje na stałej ilości powtórek :). Następnie przerabiam lekcje do czasu, aż liczba powtórek na kolejny dzień osiągnie wartość z podanego przed chwilą przedziału. Oczywiście biorę pod uwagę także ilości powtórki z kolejnych dni bo wszystko zależy od stopnia trudności danej partii materiału i czasami trzeba zwolnić, a czasami można przerobić trochę więcej. Jeżeli mam jeszcze czas i chęci to po lekcjach zaglądam do ćwiczeń i na forum. Staram się poświęcać na etutor'a nie mniej niż 45 min dziennie. Zwykle jest to ok 1h, a czasami udaje się ponad 2h. Z testów zrezygnowałem, gdyż brak informacji o wynikach testów w przystępnym miejscu np. przy każdej lekcji, sprawia, że nie wiem jak to robić skutecznie. Testy zawierają zadania, których nie da się rozwiązać na tablecie, co dodatkowo mnie zniechęca, bo mam błędne wyniki testów. Pozdrawiam.
R
Rohdar
10 lat temuzmieniany: 10 lat temu
Ewa-Sally - Jak to "brak informacji o wynikach testów w przystępnym miejscu np. przy każdej lekcji"?
Od razu po zakończeniu testu dostajesz informacje co zrobiłeś dobrze a co źle i jak to powinno być, a potem w dowolnym momencie możesz klikać na zielone ptaszki na liście wszystkich lekcji albo na napis 'Zobacz wyniki' pod spisem treści konkretnej lekcji i sobie przypomnieć co było źle i warto dopracować.
- 10 lat temu
Rohdar - Nie chcę testów wykonywać zaraz po przerobieniu lekcji, bo nie stanowi to dla mnie cennej informacji. Chciałbym sprawdzać swoją wiedzę po kilku tygodniach i co kilka tygodni. Chciałbym wiedzieć czy w kolejnym podejściu do testu uzyskałem lepszy czy gorszy wynik oraz ile razy podchodziłem do danego testu. Obecnie stosunkowo trudno uzyskać te informacje, a z poziomu lekcji jest dostęp tylko do ostatniego wyniku. Gdy mam np. 20 zielonych ptaszków przy testach to nie wiem, który wykonałem na 100%, a który na 80%, a to dla mnie duża różnica... c.d.n. - 10 lat temu
Rohdar - Pozwolę sobie przytoczyć swój komentarz z innego wątku. W mojej opinii kolor haczyka nie jest wystarczającą informacją. Najlepiej byłoby gdyby obok haczyka był wynik ostatniego testu, a kliknięcie w haczyk przenosiło do listy wszystkich wyników danego testu (takiej jak "podejścia do egzaminów" w zakładce "zadania" (tak na marginesie to tutaj brakuje informacji z jakiej lekcji był dany test), ale związanej z jednym testem). Dopiero po kliknięciu w dowolne "podejście do egzaminu" z tej listy prezentowany byłby dany test. W tej chwili, nawet gdybym chciał sprawdzać wyniki testów klikając haczyk to najpierw widzę swoje błędy i poprawianie w tym momencie testu nie ma już sensu. Pozdrawiam. - 10 lat temu
Ewa-Sally - Też nie robię testów od razu, tylko po dłuższym czasie i z reguły hurtem, bez przypominającego zaglądania do lekcji. Wyniki moich testów z podziałem na poziomy wpisałam sobie w arkusz kalkulacyjny, w kolumnach: nr lekcji, ile pkt. zdobyłam, ile należało, jaki to %, uwagi (jakie treści mam powtórzyć). Potem arkusz wyliczył mi jaki % całego poziomu umiem. Powtarzam test, jeśli mam źle jakieś całe zadanie i wtedy zastępuję stary wynik nowym. Po drodze trafiałam na różne błędy techniczne, wszystkie zgłaszałam autorom serwisu i poprawiali. Moim zdaniem testy powinny działać na wszystkim, tablet czy nie tablet. Jak ci coś nie działa, to od razu pisz do eTutora. - 10 lat temu
Rohdar - Nothing more, nothing less... Tylko chciałbym, aby to było w etutorze, a nie excelu :) Mam nadzieję, że to tylko kwestia czasu. Co do tabletów to autorzy się już wypowiadali na forum i pozostaje chyba cierpliwie czekać. Generalnie nie działają ćwiczenia, w których trzeba coś przesuwać lub przestawiać. Pozdrawiam. - 10 lat temu
motylica113 - Rohdar a jak sobie ustawiasz tą stałą ilość powtórek? bo nie do końca to zrozumiałam od strony technicznej? mówisz o stałej liczbie nowych powtórek (czyli dodanych dziennie słówek) czy powtórek w sumie do zrobienia tych z kalendarza i tych nowych? bo w kalendarzu są to dane liczbowe zmienne... - 10 lat temu zmieniany: 10 lat temu
Viedo - Najpierw lekcja, potem ćwiczenia, następnie słówka :D - 9 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ja najpierw robię powtórki, nie zastawiam ich na koniec, bo najczęściej potem się nie chce ich robić. Czasem wracam do lekcji z poprzedniego dnia i powtarzam to co mi nie wchodziło do głowy. Następnie nowa lekcja i ćwiczenia, zależy jak jest długa, to czasem dzielę na pół ją. Potem ewentualnie test, czy coś pamiętam, to co przerabiałam. Jak mam min. 80% to nie jest źle :) Oczywiście każdy robi w dowolnej kolejności, jak mu odpowiada. Ja mniej więcej robię tak. Pozdrawiam.
V
Vanilkah

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

LEkcja! Polecam
K
konrad_mar

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Najpierw lekcja, potem słówka, a na końcu ćwiczenia :)
A
anaomi

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Według mnie najlepiej najpierw zrobić lekcje, później test, powtórki i na końcu ćwiczenia :)
jadociebie

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Najlepiej najpierw powtórki. W moim przypadku eTutor sprawdza się najlepiej jako składnica słówek do nauki zebranych wśród innych źródeł jak książki (znaczenie słówka sprawdzonego w Diki można dodać do powtórek), czy codzienne nowe zwroty napotkane w pracy.
stefankmiot

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Według mnie najlepiej najpierw zrobić lekcje, później test (ja nie zawsze robię), a jak się chce to można jeszcze zrobić ćwiczenia. Powtórki robię na następny dzień, żeby sprawdzić co zapamiętałem.
M
Michalnr1

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Zaczynam od powtórek, potem ćwiczenia, jak widzę, że słabo mi idzie - nie przerabiam lekcje bo dochodzą następne słówka/zdania. Wolę lepiej się podszkolić i dopiero nowe słówek/zdania wprowadzać.
felicja-alicja

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ja zaczynam od nowej lekcji , przyswajam nowy material, wykonuję test, staram się zapamiętać nowe pojęcia, zdania , wyrazy. Naukę z etutorem dopiero zaczynam.
J
jolasz-59

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

ucze się od lat , i choć kazdy ma swój sposób na życie, ja obrałem system dziecięcy: najpierw słówka, słówka i jeszcze raz... a na końcu gramatyka, bo dzięki słówkom jako tako się dogadasz...A przyjdzie czas że twój umysł sam za żąda prawidłowej mowy. No i trzeba pamiętać że anglicy sami mają problem z poprawną wymową, dzieki dużemu zasobowi słów sam się dogaduje przez telefon i w miarę normalnie funkcjonuje w UK, a to ze powiem ja chcieć , a nie ja chcę ? nie ma znaczenia załatwiam sobie sam wszystko i jeszcze pomagam ludziom w rozmowie z Anglikami. pozdrawiam
adamdor

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

fajna strona ale słówka są banalne
szymonidas
michaltd - he he, uwielbiam takie perełki na forum jak Ty:) - 9 lat temu
barmac05 - co to ma być
Nie wychylaj się z tą opinią
- 7 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Nowe lekcje przeważnie robię co drugi dzień. Czyli w pierwszy dzień przerabiam nową lekcję i powtarzam słówka, na drugi dzień znowu powtarzam słówka (lub gramatykę) i robię test, i dopiero na trzeci biorę się za kolejną lekcję :)
Nigdy nie robię testu z lekcji, w ten sam dzień, w którym daną lekcje przerobiłam.
A jeżeli lekcja jest dłuższa, lub mam dużo rzeczy do zapamiętania, to rozbijam ją na dwa dni :)
agnieszka94

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

1. powtórka (20-30 słówek), 2. test powtórkowy z poprzedniej lekcji. 3. Nowa lekcja. Jak mam mniej czasu i ochoty to robie różne ćwiczenia z zakładki "ćwiczenia". Ustawiłem 360 min na tydzień i jest ok, oraz 2 lekcje na tydzień tak aby spokojnie je zrealizować i pamiętać a nie na zasadzie 3Z (zakuć, zaliczyć, zapomnieć). Pozdrawiam
david1

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ja zwykle zaczynam od powtórek
Wydaje mi się to dobre ponieważ zawsze na początku jestem pełna energii itp.
Potem gdybym zostawiła to na koniec to zwykle nie ma się chęci na powtórki =)

W każdym razie to tylko moje zdanie i każdy może mieć inne. W każdym razie mój plan nauki wygląda tak :
1.Powtórki
2.Ćwiczenia
3. Lekcja

( możesz także powtórki podzielić na pół czyli połowę powtórek zrobisz na początku
A połowę na końcu ;) )
J
juli441
tamek - Również stosuję taką kolejność nauki na etutor. - 9 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ja najpierw przerabiam słówka aby zrozumieć teksty i dialogi a potem rozwiązuję testy
D
dkliber-szymczak

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

ja najpierw lekcje - od 1 do 4 zalezy od czasu. pozniej powtorki non stop, dopoki nie przerobie wszystkich. czasami mi wskakuje po 600 czywiecej jak zawale 1 dzien, ale staram sie je zrobic wszystkie. jak mam 0 powtorek kolejne lekcje - no chyba ze juz jestem zmeczona to czasami robie jakies cwiczenia. I w sumie krzyzowki sa dobre - tylko ze trzeba sie jeszcze bardziej skupic co jest ciezkie po przerobieniu ok 600 powtorek :).
hm! powtorki naprawde ulatwiaja pozniesze przyswajanie wiedzy:)
mamaangela

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

na początku powtórki, później lekcje a na końcu ćwiczenia
dptasz
brampton - Ja robię podobnie. Powtórki, nowa lekcja i ćwiczenia. Jeżeli jestem zmęczona robię tylko cześć lekcji, resztę zostawiam na następny dzień. Na koniec zostawiam sobie gry językowe. Ważna tez jest systematyczność. - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

1. Słówka
2. 1-2 ćwiczenia (np. wisielec)
3. Lekcja
4. wisielec ( lub coś innego)
5. Forum "dla relaksu" :)
G
gabpab172

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Powtórki lekcja i powtórki z lekcji.
K
kkoguciuk1

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Myślę, że jednocześnie trzeba wprowadzać wszystkie elementy.
M
montumag

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Proponuje Ci najpierw powtórki czyli coś łatwego.
Po 5 dniach możesz lekcje chociaż możesz wcześniej bo są łatwe
Gdy potrzebujesz przerwy możesz wejść na "Gry językowe"

Możesz się uczyć od godziny do dwóch.
Nie śpiesz się bo mało się nauczysz
barmac05
barmac05 - Oczywiście możesz jak chcesz - 8 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Chciałbym podzielić się metodą, dzięki której możliwe jest uzyskanie poprawności powtórek na poziomie 80%, a równocześnie dobrze przyswajany jest materiał z lekcji.

Założenie: 1 przerobiona lekcja dziennie (ok. 20 - 50 słówek dodanych do powtórek).

Potrzebny czas: ok. 2 - 2,5 godziny

1. Powtórka ostatniej lekcji
2. Nowa lekcja
3. Powtórki regularne
4. Powtórki z nowej lekcji.
5. Powtórka nowej lekcji.
6. Test z zakończonego tematu (grupa 2-3 lekcji) - jeśli jest dostępny

Legenda:
Temat - grupa tematyczna 2-3 lekcji np. B-1
Lekcja - lekcja w ramach tematu np. B-1-1
?
Gość
7 lat temuzmieniany: 7 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Podobne wątki