Rozwiązywanie problemów

Testy przeglądarki

Obsługa JavaScript jest wyłączona. Prosimy włączyć obsługę JavaScript, aby móc korzystać z serwisu.

Sprawdź instrukcje poniżej, jak włączyć obsługę JavaScript używanej przeglądarce internetowej.

  • Microsoft Internet Explorer
    Kliknij ikonę ustawień w prawym górnym rogu okna przeglądarki i wybierz Opcje internetowe. Następnie przejdź do zakładki Zabezpieczenia i kliknij przycisk Poziom niestandardowy. Upewnij się że pod opcją "Wykonywanie aktywnych skryptów" zaznaczone jest pole wyboru Włącz i kliknij OK.
  • Mozilla Firefox
    Wybierz Narzędzia / Opcje. Następnie kliknij zakładkę Zawartość. Upewnij się że zaznaczone jest pole wyboru Włącz JavaScript i kliknij OK.
  • Opera
    Wybierz Narzędzia / Preferencje. Następnie kliknij zakładkę Zaawansowane. Wybierz po lewej stronie opcję Zawartość. Upewnij się że zaznaczone jest pole wyboru Włącz obsługę JavaScript i kliknij OK.

Twoja przeglądarka: CCBot/2.0 (http://commoncrawl.org/faq/)

W Twojej przeglądarce wyłączona jest obsługa JavaScript lub nie udało się sprawdzić wersji wtyczki Flash.

Rozwiązywanie problemów z odtwarzaniem dźwięku i filmów wideo

Kliknij ikonę głośnika - powinieneś usłyszeć nagranie słowa "test".

  • Jeśli dźwięk przestał działać po pewnym czasie korzystania z systemu nauki, może być konieczne zamknięcie przeglądarki internetowej i ponowne jej uruchomienie.
  • Upewnij się, że dźwięk nie jest wyciszony. Sprawdź, czy możesz odtwarzać dźwięk na innych stronach internetowych, na przykład YouTube.
  • Zaaktualizuj używaną przeglądarkę internetową do najnowszej dostępnej wersji.
  • Odtwarzanie nagrań jest czasami uniemożliwiane przez wtyczki zainstalowane w przeglądarce. Informacje na ten temat można znaleźć w dalszej części tej strony.
  • Sprawdź, czy dźwięk działa, gdy zalogujesz się w serwisie za pomocą innej przeglądarki internetowej - na przykład Google Chrome.
  • W przypadku wolniejszych łączy internetowych, filmy wideo mogą zacinać się podczas odtwarzania. W takiej sytuacji należy kliknąć przycisk Pauza, poczekać aż dany element zostanie całkowicie załadowany i wznowić odtwarzanie.

Rozwiązywanie problemów z nagrywaniem dźwięku i Trenerem wymowy

  • W przypadku problemów z nagrywaniem dźwięku (na przykład w wypowiedzi ustne w lekcjach, funkcja Trenera wymowy) należy sprawdzić, czy możliwe jest nagrywanie dźwięku w innych aplikacjach. W systemie Windows można użyć do tego aplikacji Rejestrator dźwięku, dostępnej w menu Start -> Akcesoria.
  • Moduł nagrywania wypowiedzi ustnych w lekcjach i Trener wymowy wymagają instalacji aktualnej wersji wtyczki Adobe Flash Player. Moduły te działają zarówno w systemie operacyjnym Windows, jak i Mac OS.
  • Jeżeli nagrania w module wypowiedzi ustnych lub Trenerze wymowy są zbyt ciche, należy kliknąć ikonkę ustawień (pomarańczowy przycisk z trybikiem) i zmienić ustawienia czułości mikrofonu.

Rozwiązywanie problemów z automatycznymi tłumaczeniami Google Chrome

Przeglądarka Google Chrome oferuje możliwość automatycznego tłumaczenia stron z innych języków. Nie należy jednak włączać funkcji automatycznego tłumaczenia na stronach eTutor ani Diki. W przeciwnym wypadku napisy w obcych językach będą automatycznie tłumaczone na język polski, co uniemożliwi naukę.

Pasek tłumaczeń pojawia się na górze otwartego okna Google Chrome, tuż pod paskiem adresu. Jeżeli wyświetla się na nim informacja o treści Ta strona została przetłumaczona z języka [angielski] na język [polski] należy kliknąć w przycisk Opcje na pasku i wybrać opcję Nigdy nie tłumacz tej witryny.

Rozwiązywanie problemów z działaniem lekcji

  • W przypadku problemów z wyświetlaniem ćwiczeń w ramach jednej z lekcji, można zresetować lekcję, kasując zapisane informacje o postępach pracy z lekcją. Opcja Resetuj dostępna jest na dole strony ze spisem zawartości danej lekcji.

Rozwiązywanie problemów z działaniem gier językowych

  • W przypadku braku dźwięku w grze Pamięć lub Wisielec należy sprawdzić, czy nie została włączona opcja wyciszenia dźwięku na ekranie gry.

Rozwiązywanie problemów powodowanych przez dodatki do przeglądarek blokujące reklamy

Dodatki do przeglądarek, takie jak Adblock, FlashBlock, Flash Killer, mogą powodować problemy z działaniem systemu nauki. Pomimo że w trakcie nauki na naszej platformie nie są wyświetlane reklamy, niektóre z wtyczek mogą reagować na słowa w treści kursów, takie jak na przykład "advertisement".

Zalecamy wyłączenie dodatków blokujących reklamy w trakcie korzystania z serwisu lub dodanie strony https://www.etutor.pl/ do listy wyjątków w używanej wtyczce. Alternatywnie można użyć innej przeglądarki zainstalowanej na komputerze, która nie posiada zainstalowanej wtyczki blokującej reklamy.

Wymagania techniczne i kompatybilne przeglądarki

Listę wymagań technicznych odnośnie korzystania z platformy można znaleźć na stronie Pomoc: Wymagania techniczne.

Używamy cookies i podobnych technologii do analizy statystyk odwiedzalności i innych celów opisanych w Polityce prywatności.
Możesz określić ustawienia przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce.