ZALOGUJ SIĘ

Czy to jest poprawne tłumaczenie zdań z video?

zmodyfikowany: 7 lat temuostatnia aktywność: 7 lat temu
czy to jest poprawne tłumaczenie zdan z video. I have studied english for 25 years ,i have been a teacher since 1999. Studiuje angielski przez 25 lat ,jestem nauczycielka od 1999
J
JONY123

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 6

W zasadzie popprawne, chociaż ja po polsku powiedziałbym raczej "Uczę się angielskiego od 25 lat".
darkobo

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

A dlaczego w tych przykładach mowa jest o czasie teraźniejszym gdzie zwyczajowo chyba w czasie p perfect większość jest tłumaczone w czasie przeszłym.
J
JONY123
darkobo - Bo czas Present Perfect to taki cas teraźniejszo-przeszły ;) Na co wskazuje choćby pierwszy człon jego nazwy :)
Nawet jeśli większość tłumaczy się w czasie przeszłym (choć nie jestem co dotego przekonany), to jak widać czasem bardziej właściwą formą w tłumaczeniu na polski jest czas teraźniejszy.
Ogólnie, to PP chyba nie ma swojego odpowiednika w języku polskim.
- 7 lat temu zmieniany: 7 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Zauważyłem ze w tym czasie tłumaczenie na czas teraźniejszy wystepuje zwłaszcza przy zwrotach z od( for i since ). Np: how long have you been in here for-od jak dawna tu jestes , He has lived in Poland for ten years-On mieszka w Polsce od dziesięciu lat. . Czy to jest właściwa zależność?
J
JONY123
7 lat temuzmieniany: 7 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

How long have you been here? I've been here FOR ten years.
He has lived in Poland FOR ten years.
Tak. Zależność jest właściwa. W zdaniach w czasie present perfect (to taki czas przeszły, który ma silny związek z teraźniejszością - np. czynność zaczęła się w przeszłości i trwa nadal) bardzo często występuje przyimek since. Także w zdaniach pytających rozpoczynających się od "how long" stosujemy PP.
M
mlesniewska1

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.