ZALOGUJ SIĘ

Co sądzicie o tłumaczeniu gramatyki w eTutorze?

zmodyfikowany: 13 lat temuostatnia aktywność: 10 lat temu
1.co trzecie zbudowane zdanie budzi moje wątpliwości dlaczego tak a nie inaczej
nie wiadomo dlaczego i co się skąd bierze-dla dopiero co rozpoczynających naukę jest to duże utrudnienie dla mnie też-aczkolwiek nie jestem początkującą i pierwsze lekcje angielskiego rozpoczęłam ponad 20 lat temu

2.inne kwestie(poza gramatyką) tłumaczone są jak "krowie na rowie" a temat gramatyki jakby wszyscy uczący się już to mieli wiedzieć

3.brak odpowiedników zdań-przecież daną wypowiedź można zapisać na różne sposoby(i w różnych czasach) a nie tylko w formie jednej preferowanej przez etutor-mamy przecież zrozumieć sens wypowiedzi a nie bezmyślnie uczyć się jej na pamieć
a tak to wygląda teraz

jeśli jest have you finished talking
to kiedy można powiedzieć: did you finish talking?
takich podstawowych informacji brakuje w lekcjach!
a czasy angielskie-nie ukrywajmy przysparzają Polakom wielu problemów choćby z tego względu, że w języku polskim jest jeden czas przeszły a w języku angielskim kilka czasów więc jakby nie było jest to trudne do ogarnięcia- i jest to w pełni uzasadnione!!

4.w czasie Present Perfect brak informacji że przy niektórych zdaniach trzeba zastosować formę czasownika(z końcówką-"ing") jak przy present continuous(przecież to nie jest takie oczywiste)

Przykład:
Has it stopped snowing yet?
skąd ktoś kto sie dopiero uczy ma wiedzieć że musi być "snowing" i dlaczego?
dla niektórych osób równie dobrze może być:
Has it stopped to snow yet
przecież przyimkiem "to" w j. angielskim określa sie bezokoliczniki:
to snow, to rain, to be

5. Jest jeszcze taka zasada w języku angielskim(tak mnie kiedyś uczono w LO) że jak w zdaniu pojawi się któreś ze słówek: yet, just, already
to zastosowany czas przeszły musi być Present Perfect a nie np. Present simple czy Past simple