ZALOGUJ SIĘ

Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć konstrukcję tego zdania?

12 lat temuostatnia aktywność: 12 lat temu
Czy jest tutaj dobra restauracja?
Is there a good restaruant here?

Chodzi mi o there i here...
Czy można by pominąć ktoryś z nich
oraz skąd taka konstrukcja...

Czy te zdania są poprawne:
Is there a good restaruant ?
Is here a good restaruant ?
Benek91

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 5

to podstawowa konstrukcja zdań w angielskim, koniecznie się tego naucz
there is
there are
there może znaczyć "tutaj" (ważny kontekst)

there jest ogólniejsze, bo może znaczyć zarówno "tutaj" jak i "tam"
Bilberry
dududojo - zdajem mi się, że Benek91 nie chodzi o to czy używamy konstrukcji "there is" tylko czy jest logicznie tworzyć konstrukcje "is there a good restaurant here?" z użyciem jakby podwójnie ( czy znajduje sie tutaj "is there" i na końcu zdania "here" - tutaj. jestem początkującym i też bardzo jestem tego ciekawy. - 12 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Z tym był polemizował szczerze mówiąc...
Poniewż samo there oznacz tam... natomiast wyrażenie there is...
może być w kontekście tutaj. A co do zdania to dziwne mi się wydawało
to, że występuje jakby powtórzenie tego samego... Oczywiście najprawdopodobniej
wynika to z konstrukcji zdań typowych dla języka angielskiego..., a jak wiadomo
nie należy tłumaczyć zdań dosłownie...
Benek91
Ewa-Sally - Diki prawi:
there (zaimek)
jest, wydaje się (w wyrażeniach there is, there exists - there nie tłumaczymy wtedy)
Zdanie 'Is there a good restaurant here?' tłumaczy się zatem dosłownie 'Czy jest dobra restauracja tu?' i nic się nie powtarza.
- 12 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.