ZALOGUJ SIĘ

Powtarzanie kursu eTutor doświadczenia

zmodyfikowany: 5 lat temuostatnia aktywność: 5 lat temu
Wielu studentów szkoły etutor, przerobiło kurs w całości od poziomu A1 do C2. Potem pozostają w szkole. Może być tak, że ktoś uczył się od poziomu A1 do B2. Następnie bardzo świadomie rozpoczął szkołę od początku.

W tym temacie chodzi nie o odpowiedź dlaczego zostaję w szkole, ale co zmieniam w sposobie nauki w cyklu powtórzeniowym, by efekty nauki zostały osiągnięte.

Sam żałuję że zrobiłem sześć miesięcy przerwy w ponownym przerabianiu kursu. Duży błąd.
Przy ponownym przerabianiu kursu widzę też konieczność szukania paralelnie nowych materiałów poza szkołą eTutor.

Nie spodziewałem się że zakopię się w końcówce B2. Uczenie realizuję powoli. Inne nie ma sensu. Można klepnąć lekcje szybko ale to nic nie daje.

W tym temacie chciałbym marzycielsko nie widzieć żadnych minusów, temat jest tylko po to byśmy sobie pomagali w nauce. Pozdrawiam.
abmmichal
darkobo - Prawdę mówiąc, to nie rozumiem, o co ci chodzi. Może doprecyzujesz? Albo przeczytasz jeszcze raz to, co napisałeś i usuniesz literówki i ominięcia słów ("ie", "6 miesięczną w ponownym przerabianiu"). Ogólnie rzecz biorąc, źle mi się czytało twój tekst.
Ja przerabiam B2 od początku, ale tylko dlatego, ze eTutor zmodernizował ten poziom i pomimo wcześniejszego przerobienia wszystkich wcześniejszych lekcji mam go jako niezaliczony. W celu powtórki B2 przerwałem C1.
I oczywiste dla mnie jest, że na eT świat się nie kończy. I nic nie pomaga w nauce tak, jak kontakt z żywym językiem. Nie tyle słuchanie, co konieczność mówienia.
- 5 lat temu zmieniany: 5 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 13

Michal moim zdaniem to jest dobry pomysl aby oprocz powtorek slowek, powtarzac gramatyke z poziomow wczesniejszych. Oprocz utrwalania, po jakims czasie mamy nowy poglad na pewne zagadnienia gramatyczne. Oprocz Etutora, do poglebiania gramatyki uzywam vlogow z Youtuba.
Bardzo spodobala mi sie lekcja https://m.youtube.com/watch?v=B50c1MnfarQ&t=333s dotyczaca np. 4 sposobow na wyrazanie przyszlosci. Niby to wszystko wiedzialem ale ta lekcja mi usystematyzowala moje wiadomosci.
piotr.grela

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Darkobo, Piotrze - dziękuję za posty.
Darkobo post Piotra dobrze ilustruje intencję jaką chciałem nadać tematowi.

Odpowiedzią jakiej szukam wśród paralelnych źródeł, jest znajdowanie, uzupełniających lekcji z You Tuba lub innych materiałów, które sprawią że przerabianie lekcji z ET będzie bardziej efektywne.

Podam przykłady moich rozwiązań:
1. Lekcje bbc, lub Oxford English. Przerabianie lekcji o czasownikach modalnych z ET plus paralelne lekcje z Oxford English było dobrym rozwiązaniem.

2 Przy pierwszym przerabianiu kursu korzystałem z lekcji tych nauczycieli których lubiłem z engvid.com. Teraz przy kolejnym cyklu pracy z kursem ET szukam bardziej wybranych tematów i ulubionych nauczycieli.

3. Piotr podał przykład lekcji prowadzonych po polsku. Też z nich korzystam. Jednak bardzo zwracam uwagę na poszukiwanie lekcji po angielsku. NP z engvid.com słucham Adama, oraz Emmę. Dobrze jest słuchać Rechel's English itd. Jedną Panią pomijam bo nie chcę denerwować Piotra. Te videa uczą zagadnień gramatyki wymowy oraz są zawsze lekcją słuchania angielskiego. Te videa albo rozszerzają program z kursu ET, albo są dobrą powtórką tego co nauczyłem się z ET. Inne ujęcie tego samego tematu niż w ET bywa bardzo dla mnie przydatne.
abmmichal
5 lat temuzmieniany: 5 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Piotr już w innym temacie pisał, iż staranne I wolne powtarzanie wielu tematów z poziomu b1, lub b2 jest wartościowe.

Dzisiaj przy znacznie rozszerzonej bazie językowej po wielu miesiącach przygody z ET, podpisuję się obiema rękami pod jego opinią. W takiej sytuacji odczuwam satysfakcję z pogłębiania znajomości angielskiego, ale też pojawia się zniechęcenie. Powtórzenie sensowne kursu u mnie się nadmiernie wydłuża. O przyczynach też warto rozmawiać. O tym ewentualnie następnym razem.
abmmichal
parseq - O jakim wydłużeniu mówisz?
Ile tematów (tych z trzema lekcjami w środku) robisz na miesiąc?
Ile dziennych powtórek?
Odpowiedzi są dla mnie istotne, bo Twój etap jeszcze przede mną.
- 5 lat temu
abmmichal - parseq - ponowne, powtórkowe przerobienie kursu np. b1 lub b2, trwa dłużej niż się spodziewałem przy rozpoczęciu powtórki.
W celach nauki mam zaznaczone pięć lekcji tygodniowo ( tj. małych odcinków kursu wchodzi w lekcje, kurs say it oraz lekcje specjalne ); powtórek wykonuję dziennie 60 - 80.

Lekcje raz przerabiam szybko ( 10 - 15 min ) innym razem bardzo długo trzy pięć razy dłużej.
- 5 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Mi brakuje czegoś na kształt zebranego w jednym miejscu kompendium gramatycznego do każdej części kursu.
Wiadomo... słówka się powtarza w powtórkach, natomiast wiele konstrukcji gramatycznych nie używanych w języku codziennym/potocznym zwyczajnie się zapomina. Przydały by się kawałki kursu dot. gramatyki, czy też zagadnienia dot. jednostek lekcyjnych o których można zapomnieć... np. różnica między "few", a "a few" zebrane w jednym miejscu... np. jako ostatnia jednostka lekcyjna nazwana np. "kompendium".
R
radmar2
parseq - Słuszne spostrzeżenie!
Przekrojowe testy, na które "od zawsze" pokornie czekam, też powinny temu zaradzić. Może nawet do testu byłoby łatwiej sięgnąć niż do kompendium...
- 5 lat temu zmieniany: 5 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Radmar - Twoja propozycja dołączenia kompendium w formie odrębnej lekcji, jest bardzo dobra. Pewnie jednak nie szybko doczekamy się takich lekcji.

Jak to widzę - np. po ostatniej lekcji ze zdaniami warunkowymi. Et proponuje nam odrębną lekcję z Conditionelami.

Po omówieniu 9 pełnych modali lekcja tylko z ćwiczeniami porównawczymi zdania oznajmujące przeczące. Itp itd.


Dobry pomysł.
abmmichal

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Wiadomo że powtarzanie zagadnień i różnych elementów języka to podstawa do postępów. Czy warto powtarzać kurs z poziomu a1 oraz a2.

Ponieważ jest specyficzny system powtórek podpięty pod Diki, to nawet przy prostym słownictwie zdania jakie mogę podpiąć do powtórek prostego hasła Diki, są albo trudne, albo pragmatycznie potrzebne a gdy się jest na wyższym poziomie to owe pragmatycznie potrzebne łatwo ulatują z głowy.

Przyglądając się jak moi przyjaciele się uczą widzę że oni również dostrzegają tę zależność.
abmmichal
parseq - Część wiadomości z kursu A2 może faktycznie gdzieś w drodze przez B1/B2 wylecieć. Jednak trudno mi sobie wyobrazić potrzebę powtarzania A1 po przerobieniu B1 czy B2. - 5 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

parseq - Sam sobie nie moglem tego wyobrazić, a zdarzyło się I u mnie takie zjawisko; co wiecej osoba; znacznie lepsza ode mnie, wykonala taka zaskakującą Pracę również.

Lepiej rozumiem dzisiaj tego dzialania sens; szczegolnie przy metodyce uczenia w ET SCHOOL.

DLATEGO NAPISAŁEM POST.
abmmichal
5 lat temuzmieniany: 5 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Jeszcze jedna ważna kwestia w nauce w czasie powtarzania kursu ET.

Jeśli celem nauki jest poszerzanie znajomości formalnej i praktycznej języka konieczne jest włączanie słuchania, i oglądania nagrań; oraz jakiejś formy pisania po angielsku. Tutaj tylko chciałem zwrócić uwagę iż te elementy konieczne są do włączenia w czasie powtórki kursu. Jak słuchać, czego słuchać to osobne dwa pytania.
abmmichal

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Skończyłem cykl powtórkowy lekcji B2. Zajęło mi to 10 miesięcy. Nauka owocna - dużo zdobyłem doświadczeń w nauce, wiele utrwaliłem elementów językowych.

Po resetowaniu całego konta. Powtórkę rozpocząłem od poziomu A2. Poziom A1 pominąłem. Poziom A2 przerobiłem może nie w tempie ekspresowym, ale szybko - zajęcie było pożyteczne chociaż trudu nauki nie było. Przy B1- trochę się uczyłem - tylko niektóre elementy popierałem osobną nauką. Powtarzanie integralne tego poziomu nie jest przewidywane. Natomiast przewiduję powtarzanie całościowe poziomu b2. Teraz powtarzam C1.
abmmichal
5 lat temuzmieniany: 5 lat temu
parseq - Interesujące obserwacje. Z opisu wynika, że powtarzanie (a zapewne i dziewicze przerabianie) zajmuje coraz więcej czasu wraz ze wzrostem poziomu kursu. A wydawało mi się, że jeśli kursy mają jednakowo po 50 tematów po 3 lekcje, to czas na ich przepracowanie powinien być porównywalny. Poza kursem powinniśmy słuchać i oglądać nagrania, coś pisać i mówić. Robi się z tego więc istotny wysiłek na dobę, oczywiście najlepiej 5-7 dni/tydzień. Hmm. I jak się to ma do deklarowanych (reklamowo?) przez ET 15 minut dziennie, które mają już przynieść realny efekt? Po ilu latach?

@abmmichal: Czy przeszedłeś już C2 (kurs ET) ?
- 5 lat temu
abmmichal - parseq- tak przepracowałem cały kurs A1 do C 2, Dirty English, Say it, oraz Business English, stary Travel około 70 %, nowego nie tykam. Stary travel - słuzyl mi jako narzędzie cwiczenia mòwienia.
Generalnie jest taki trend im wyzszy poziom tym dłużej. Na pewno dotyczy to poziomów od A1 do b2. C1, C2 - bardzo koncenrują się słownictwie - nauka toczy się inaczej, bardziej ròwnomiernie.
- 5 lat temu zmieniany: 5 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ja przerabiam wszystko od A1. Cel mam taki aby w razie jak będę komuś dawał korepetycję, wiedzieć co jest na danym poziomie i jak to wyjaśnic.
piotr.grela

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Piotrze, w tym samym celu czasami zaliczam fragment A1. Jednak nie jest to już nauka moja a przygotowanie do lekcji. Dobrze że podzieliłeś się tym doświadczeniem.

Zawsze nawet przy a1 wprowadzając hasło proste ( cokolwiek ) mam wybór z Diki wprowadzenia przykładowych zdań. One czasami bywają prościutkie, czasem użyteczne w rozmowie, a bywa, iż trudność ich jest wysoka. Dla tych którzy nie żyją w angielskojęzycznym kraju - korzyść podstawowa występuje zawsze; korekta i kontrola wymowy.
abmmichal

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ponowne powtarzanie lekcja po lekcji z poziomow A1, A2... jest troche zbyt nudne. Lepiej powtarzac lekcja 1 poziom A1, A2, B1, B2, C1, C2 i dalej lekcja 2...
piotr.grela
5 lat temuzmieniany: 5 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Piotrze zwróciłeś uwagę na bardzo ważną kwestię. Można łatwo wskazać źródła przyczyny rosnącej nudy, z któyrą trzeba walczyć.i

Osobiście uważam, że dla uczgdyących się w swojej ojczyźnie, gdy nie ma angielskiego otoczenia, powtarzanie prostszych lekcji ma większe znaczenie. To znaczenie jest tym większe Im bardziej jesteśmy w nauce samotni i sami.
abmmichal

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Podobne wątki