Planowane zmiany w sposobie prezentacji lekcji

4 lata temuostatnia aktywność: 2 lata temu
Cały czas pracujemy nad ulepszaniem kursu eTutor. Przez ostatni czas wzbogacaliśmy kurs o nowe elementy - listy słówek, notatki gramatyczne i językowe, ćwiczenia. Obecnie, oprócz pracy nad merytoryczną zawartością kursu eTutor angielski, planujemy także modyfikacje dotyczące podziału lekcji.

Dodane w ostatnim czasie materiały mogą powodować poczucie, że niektóre lekcje są przeładowane i ciężko jest je zaliczyć za jednym podejściem - zajmują dużo czasu. Problematyczne może też być samodzielne dzielenie takiej lekcji na mniejsze partie.

W związku z tym zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zmian w sposobie, w jaki prezentujemy materiał w ramach jednej lekcji. Zamiast wyświetlania wszystkich elementów lekcji "ciągiem", podzielimy je i zgrupujemy w mniejsze, dobrze oznaczone i bardziej przystępne części. Po zmianach nastąpi zmiana nazewnictwa poszczególnych elementów - obecne lekcje staną się tematami, a te nowe części będziemy nazywać lekcjami.

Chcemy, żeby wykonanie jednej lekcji trwało około 15 minut. Dzięki temu będziecie mogli w łatwiejszy sposób uczyć się regularnie i złapać rytm nauki.

Dodatkowo, sama zawartość lekcji pozostanie ta sama - po prostu przeorganizujemy ją i podamy w bardziej przystępny sposób. Na przykład obecną lekcję zajmującą 45 minut podzielimy na trzy lekcje zgrupowane w ramach jednego tematu.

Poniżej znajduje się poglądowy zrzut ekranu:
https://www.etutor.pl/images/lessons/new-lessons-screen.png
karol.k
Pracownik eTutor
rupcio - Brzmi sensownie, czekam z niecierpliwością na wykonanie - 4 lata temu
MARVEL40 - Niech pozoostanie tak jak jest. Moim zdaniem nie ma drogi na skroty, po prostu nikt mi nie powipe, ze to co przerabiam przez godzine zrobie teraz w 15 minut. Oby byla to zmiana na lepsze, ale z tego jak ogladalem zrzut ekranu jest to zmiana na gorsze przynajmiej dla mnie. Po prostu, zeby cos osiagnac trzeba wlozyc wysilek. Bez pracy nie ma kolaczy i musza tez byc checi. A tak na marginesie ta wieksza ikona glosnika okazala sie dobrym pomyslem. Ten pomysl musze pochwalic. No coz tak to jest juz na tym swiecie nic nie trawa wiecznie wszystko sie zmienia. - 4 lata temu
karol.k - Nie chodzi o to, że to, co trwało godzinę teraz będzie trwało 15 minut. Po zmianach ta godzinna partia materiału zostanie wyraźnie podzielona na cztery partie po 15 minut. Łatwiej będzie sobie organizować naukę i pracować regularnie, bo nie trzeba będzie rezerwować godziny, żeby zaliczyć jakiś etap nauki :) - 4 lata temu
 

Odpowiedzi: 25

Brzmi interesująco. :-)

A jak będzie wówczas wyglądało zliczanie liczby lekcji zaliczonych na 70% na potrzeby celów nauki? Czy to się zmieni na zliczanie tematów czy tez zliczane będą te mniejsze lekcje?
Barbara.m
karol.k - Planujemy traktować mniejsze lekcje jako jednostki, które będziemy rozliczać. Po każdej takiej mniejszej lekcji pojawi się też bardzo krótki test :). - 4 lata temu
Barbara.m - Super. Podoba mi się to :-) - 4 lata temu
BartoszMarok - A co daja cele nauki? - 3 lata temu
Barbara.m - Zapowiadało się dobrze, ale realizacja tego... :-(( - 3 lata temu
Barbara.m - Cele dają mi to, że eTutor wykorzystuję głównie do powtórek. Do lekcji zaglądam tylko czasami i nie zawsze realizuję je po kolei (trochę opuszczam). Ustawienie sobie minimalnego celu tygodniowego przypomina mi, żeby jakiś tam element zamknąć :-) - 3 lata temu
A jak będzie wyglądało miesięczne rozliczanie lekcji? Powiedzmy mam zaplanowaną normę 4 lekcje miesięcznie. Czy to teraz będzie liczone jako 4 nowe lekcje, czy 4 nowe jednostki (stare lekcje)?
pkomarek1
4 lata temuzmieniany: 4 lata temu
karol.k - Najprawdopodobniej będą to 4 nowe (krótsze) lekcje :) - 4 lata temu
Pomysł moim zdaniem trafiony (przynajmniej w założeniach) ponieważ mnie osobiście trudno było przy dziecku, obowiązkach w dom, krótkiej przerwie w pracy, generalnym zmęczeniu po pracy wygospodarować czas i siły na cała lekcję. Podziału dokonywałem na podstawie obecnych podetapów w ramach lekcji co z jednej strony jest OK (taki minimum) ale nie wyrównana ilość zawartości w poszczególnych (kolejnych po sobie) grupach nie pozwala na układanie programu nauki równomiernie. Jeśli podzielicie materiał na pod-lekcje zawierające się we wspomnianych 15-tu minutach to będzie to dla mnie na plus.
Matsu
Moim zdaniem bardzo dobry pomysl bo jak wspomniał matsu trudno znaleźć zawsze czas na przerobienie lekcji..
Ja oprócz lekcji wykonuję również powtórki i inne ćwiczenia co również zabiera czas..
Zdecydowanie latwiej zrobić krótsza lekcję.. krótszy czas nie odstrasza i mamy wieksza.motywację
BartoszMarok
A co będzie z dotychczas przerobionym materiałem? Jakoś inaczej będzie rozliczany?
Djurdjica
karol.k - Dalej będą to lekcje. Będą one tylko pogrupowane w jednostki tematyczne. - 3 lata temu
Weszły już te zmiany?
kibolek
karol.k - Rozpoczynamy nad nimi prace - pierwsze efekty będą widoczne na poziomie C. - 3 lata temu
Poziom C wygląda wspaniale! :)
hotaru85
Wreszcie się doczekałam, sama mogę planować tempo mojej nauki, jak będę chciała posiedzieć 15 minut to 15 a jak godzinę czy dwie to też mogę posiedzieć. Fajny pomysł:-)
ewuka72
Witam
Panie Karolu jeżeli można dorzucić trzy grosze to proponowałbym wprowadzić kilka interesujących czytanek wzorem deepenglish.com np.{The eureka moment }, połączenie nauki angielskiego z praktyczną wiedzą.
Kolejną sprawą jest dodanie translacji do wielu ciekawych filmów popularno-naukowych na Youtubie.
I to by było na tyle.
Sympatyk
skok
karol.k - W następnym kroku na pewno będziemy myśleć o wprowadzeniu nowych czytanek :) W przypadku filmów na YouTube pojawia się natomiast kwestia praw autorskich. Ale wzbogacenie kursu o więcej elementów audiowizualnych to na pewno dobry pomysł :) - 3 lata temu
Brzmi bez sensu.
Więcej klikania.
Łatwiej rozplanować jak widzę wszystko od razu, a nie jak muszę dodatkowo sobie poklikać.
To że cała lekcja trwa 45-60 minut to nie znaczy że podzielone kawałki będą po 15 min. Jeden będzie to robił 5 min, drugi 30.
Następny pomysł, który NIC NIE WNOSI.
zdzicho
Kiedy można się spodziewać podobnych zmian jak w C na poziomie A ?
serbio
karol.k - Poziom A zostanie w ten sposób podzielony na przełomie lutego i marca. - 3 lata temu
Na razie widzę , że w lekcjach , które przerobiłam na 100 % doszły jakby nowe elementy , które trzeba zrobić. Mówię o poziomie A2 i B1. Wygląda to tak, że lekcja jest dłuższa , a nie krótsza. Chyba ,że proces jeszcze trwa i będzie to wyglądać inaczej.
kaszubska
karol.k - Jesteśmy w trakcie prac. :) - 3 lata temu
jak na razie to widzę ze sporo się pomieszało. Wchodząc w dany poziom, w większości lekcji mam 0% realizacji, dopiero wchodząc w konkretna lekcje widzę ze już ją przerobiłam. Dodatkowo miniaturki lekcji są kompletnie poprzestawiane. I gdzie się podziała część biznesowa z poziomu B1 DIKI?
takimak
aleksandra.rosiek - Skontaktowaliśmy się z Panią drogą mailową w tej sprawie :-) - 3 lata temu
Wcześniej była ikonka " wykonaj test" albo coś podobnego. Teraz tego nie ma, a szkoda. Od razu wiedziałam do której lekcji brakuje mi przerobionego testu. Teraz muszę zaglądać do każdej lekcji i sprawdzać test zrobiony czy nie. Gdy ja przerabiałam lekcje poziom A1-A2 nie było jeszcze testów sprawdzających. Od czasu do czasu uzupełniałam lekcje poziom A1-A2 o dodany materiał i robiłam test. Teraz mam to niestety utrudnione. Może można by było powrócić do ten ikonki?
dania57
karol.k - Na tę chwilę testy są do wykonania po każdym temacie. Dzięki temu możemy w pełni sobie utrwalić cały temat :) - 3 lata temu
A ja ponownie proszę o przywrócenie strzałek do przewijania na listach słówek. Brak tej funkcjonalności BARDZO utrudnia mi korzystanie z eTutora.
Często chcę pozostawić jakieś słówko do późniejszej nauki (ale nie definitywnie je odrzucać). Teraz nie mogę tego zrobić - muszę albo je dodać albo odrzucić. Mogę tylko zostawić całą listę i przejść do kolejnej aby z niej dodawać słówka. To istotnie zmniejsza efektywność mojej nauki.
Barbara.m
Czemu teraz tematy lekcji w diki i etutor są takie same są różne zawartości ale nie wszędzie. Wcześniej było tak że diki i etutor to były kursy o różnych lekcjach teraz jest to samo praktycznie.
pakser
Zmiana na gorsze. Więcej klikania i zamętu. Wcześniej w jednym miejscu było wszystko wypunktowane, czytelne. Wielokrotnie nie robiłam całej lekcji na raz i w żadnym stopniu nie utrudniało to mojej nauki. W każdej chwili mogłam ją przerwać a w wolnej chwili do niej powrócić. W sumie to moglibyście w inny sposób urozmaicać platformę. Pozdrawiam.
violczyk
violczyk - Cofam to co napisałam rok temu. Przekonałam się do zmian i uważam, że wyszły na dobre. Jestem bardzo zadowolona z podziału poszczególnych lekcji na jeszcze mniejsze kawałki. Oby tak dalej. :))) - 2 lata temu
Zdecydowanie jest teraz gorzej. Kilka lekcji w lekcji to już marnowanie czasu na dodatkowe klikanie, zwłaszcza, że lekcje niewiele się od siebie różnią. Kilka testów sprawdzających z jednej lekcji, w teście jedynie 5 pytań, więc po co taki test w takim razie? Wcześniej jak się robiło lekcję to i tak można było przystanąć w dowolnym miejscu bez żadnego stresu, teraz to wygląda nieciekawie... aż się nie chcę robić tych - podlekcji, żeby zaliczyć jedną lekcje.

Edit: Zrobiłem 2 lekcje z nowym podziałem i chyba już nie będę się uczył na etutorze, brak chęci po tych zmianach. Z jednej lekcji mam po 3 testy sprawdzające, lekcje są na tyle krótkie, że robi się je w 3 minuty i trzeba przechodzić do kolejnej, która jest taka sama i dotyczy tego samego. W dodatku na stronie profilu teraz jedna lekcja jest pokazywana z miniaturką, druga tylko z nazwą, bez miniaturki. Brzydko to wygląda. Wszystko przekombinowane.
Pozdrawiam
realego
3 lata temuzmieniany: 3 lata temu
Dlaczego wprowadzacie zmiany w nawigacji. Wydaję mi się, że większość użytkowników nie narzekała na to. Natomiast teraz wygląda na to, że oprócz języka chcecie ludzi uczyć poprawnaj obsługi klawiatury a nie za to się Wam płaci. Aktualnie ergonomia użytkowania pogorszyła się znacznie. I jak widzę na forum nie jest to tylko moja opinia.
Pozdrawiam
akrajewska3
Niezła lipa. :(
Otus
Szkoda, że zmiana zapowiadająca się nieźle została zrealizowana w taki sposób, że lepiej aby jej wcale nie było :-(

Liczyłam, że podział na mniejsze jednostki lekcyjne będzie się wiązał z dodaniem materiału a nie tylko zwykłym podziałem na kawałki.
Po co też było robić rozwijające się i zwijające listy? Jedną listę rozwijam, to druga się zwija. Po co to? To tylko oznacza dodatkowe klikanie. Przecież podział można było też zrobić w postaci jednej dłuższej listy i dodać tylko nagłówki dla poszczególnych części. Wtedy na jednej stronie byłoby widoczne które elementy w poszczególnych częściach lekcji zrealizowaliśmy a których nie. W tej chwili jest to nieczytelne, widać tylko nagłówki części lekcji. :-(
Barbara.m
karol.k - Spokojnie - nowe materiały też się pojawią :) - 3 lata temu
O masz, ile negatywów, wnoszę o spokój! ;-) Trzeba się adaptować do zmian, a nie się nakręcać i tłumaczyć sobie, że wszystko jest robione po to, żeby Wam uprzykrzyć życie. Zmiany w takich systemach nie trwają godzinę, tylko kilka tygodni. Zgadzam się, że nie wszystko działa poprawnie, ale pewnie będzie. Zamiast marudzić po prostu punktujcie to, co wg Was mogłoby zostać ulepszone. Dzięki temu pomożecie, zamiast siać ferment.
Jak dla mnie do poprawy dwie rzeczy:
1. lupa nie działa poprawnie -> momentami nie kieruje na słownik, czasem w ogóle nie działa;
2. ucząc się słówek na 3 etapie (podpisy pod obrazkami) zniknęła możliwość podpowiedzi liter. Mnie się przydawała. Teraz jak nie pamiętam jakiegoś słówka, to muszę się przeklikiwać przez wszystkie literki na klawiaturze, albo sprawdzać w słowniku.

BTW wspomniane w którymś z komentarzy strzałki do przewijania słówek rzeczywiście były przydatną funkcjonalnością.

Uszy w górę, ludzie.
Pozdr.,
Magda
magda.przygoda
karol.k - Podpowiedzi liter w ćwiczeniach z maską jak najbardziej wrócą :) To chwilowy problem. - 3 lata temu
Witam serdecznie,

Chcialam podziekowac za zmiany jakie Panstwo wprowadzacie :) Kurs jest przejrzysty i bardzo ciekawy. Najbardziej podoba mi sie TED !!!!! :)
L

Pozdrawiam serdecznie,
Alicja.
Alicja_Zurowska
Zmiana jest właściwie kosmetyczna, bo ogranicza się tylko do formy, a wprowadza dodatkowy chaos. To co mi się tutaj nie podoba, to właśnie sztuczne dzielenie zagadnień niewielkich na jeszcze mniejsze. Większa ilość "klików" naprawdę nie świadczy o większych postępach w nauce. Mam niestety wrażenie, że eTutor zmierza bardziej w kierunku "zaliczania", niż uczenia.
ArturKo
Wróciłam po ponad roku do eTutor kiedyś byłam nim zachwycona. Teraz wydaje mi się strasznie okrojony :( może nie mogę się przyzwyczaić do nowego interface ale gdzie tu jest mój ulubiony Słownik. Lupka w kącie to za mało ... otwiera sie okno które wszystko blokuje i muszę go zamykać i znów szukać ... do zaklikania jeden krok :(
Mam wrażenie że wcześniej było więcej ćwiczeń a może są gdzieś gdzie jeszcze ich nie odnalazłam albo dotrzeć nie mogę.
Chodzi o ćwiczenia z lekcji uzupełniania zdań, słuchania, zdań pisania zdań ale na dany temat lekcji a nie na losowanie jak popadnie z całego poziomu A2 czy innego.
Na przykład: chciałabym przećwiczyć zwrot would like/prefer/hate nie tylko pięcioma zdaniami w lekcji i pięcioma tymi samymi w małym teście po lekcji. Czy gdzieś są jakieś ćwiczenia tego typu ?
Moje pierwsze wrażanie jest jedno: naklikałam się a nic z tego nie wiem ... :(

Ps mini test po lekcji wyskakuje nawet jak się go już zrobiło .. i wisi przez cały dzień znika dopiero następnego dnia
DoRi_OlGaAA
3 lata temuzmieniany: 3 lata temu

Podobne wątki

Pomoc i wsparcie