ZALOGUJ SIĘ

Mało wypracowań na poziomie A2

9 lat temuostatnia aktywność: 9 lat temu
To pewnie pytanie retoryczne, ale dlaczego jest tak mało wypracowań w lekcjach na poziomie A2?
Na poziomie B1 są już do każdej lekcji.

Czy to się kiedyś zmieni? Ktoś wie jak często są dodawane nowe materiały do lekcji?
WojtekDe

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 2

Dzień dobry,

postaram się odpowiedzieć na zadane pytania. Od kilku miesięcy jesteśmy w trakcie intensywnych prac nad kursem eTutor w celu ulepszenia jego zawartości, dostosowania materiałów do poziomów, uzupełnienia brakujących materiałów. Zakres prac jest bardzo szeroki i ogólnie przeprowadzamy "generalny remont" kursu.

Jak do tej pory, ukończyliśmy już prace nad poziomami A1 i A2, co w rezultacie dało widoczne zmiany, np. w postaci redukcji ilości wypracowań na tych poziomach.

Poziomy A1 i A2 są szczególnie intensywne pod względem gramatyczno-leksykalnym, dlatego chcieliśmy uniknąć sytuacji, gdzie poprzez natężenie ilości wypracowań, lekcje stają się nużące i użytkownik sporą część z nich po prostu omija. Po dogłębnym wglądzie w strukturę i tematykę wypracowań zgodnie stwierdziliśmy, że pomimo naszych dobrych chęci i pragnienia przekazania wiedzy, część z nich mogła wymagać od użytkowników zbyt zaawansowanego języka. Takie wypracowania wykorzystujące szersze umiejętności mogły być zniechęcające czy przytłaczające, szczególnie dla ludzi zaczynających swoją przygodę z językiem angielskim. Z tego względu w trakcie prac nad kursem, postanowiliśmy upewnić się, że wypracowania są dostosowane do realnego poziomu A1/A2. Celem jest umożliwienie stworzenia samodzielnego i poprawnego wypracowania, które skupia się wyłącznie na konstrukcjach gramatycznych i elementach językowych, które są świeżo poznane i przyswojone.

Nie chodzi tutaj o to, żeby pokazać ile i jak świetnie się potrafi, ale żeby jak najefektywniej i najlepiej nauczyć się tego, co oferuje dany poziom. Chcieliśmy, aby wypracowania pojawiły się w miejscach, które są szczególnie ważne i ich pojawienie się wyraźnie podkreślało wagę danego zagadnienia.

Wypracowanie nie jest formą, za pomocą której koniecznie trzeba sprawdzać każdy nowowprowadzony element językowy - niektóre lepiej sprawdzać i utrwalać za pomocą ćwiczeń lub list zdań.
Wypracowanie jest jedną z najbardziej wymagających form i nieraz można dany element dobrze utrwalić i sprawdzić za pomocą innych środków. Wysiłek włożony w wypracowanie może być nieadekwatny do trudności zagadnienia. Może być tak, że uczący się może się zniechęcić i zmęczyć tym, że musi w formie pisemnego wypracowania ćwiczyć element, który spokojnie można dobrze przećwiczyć i utrwalić innym ćwiczeniem. Wiele energii może zbędnie iść w "co chcę napisać" (wymyślenie historii) zamiast w "jak to napisać" (praktyczne użycie nowego elementu). Dlatego stawiamy na jakość, a nie na ilość :)

Co do ostatniego pytania, to codziennie pracujemy nad kursem. Obecnie jesteśmy w trakcie poprawy poziomu B1, dlatego mógł Pan zauważyć taki dysonans między ilością wypracowań. Do etapu ich poprawy w B1 po prostu jeszcze nie doszliśmy. Nowe materiały dodawane są regularnie, a efekty na pewno będą niebawem widoczne.

Pozdrawiam serdecznie! :)
o.bracka

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Dziękuję za obszerne wyjaśnienie. Dobrze, że lekcje są uzupełniane, jak i okrajane, widać dzięki temu że jest to robione z głową. Nie sztuką jest nawrzucać materiału aż spuchnie głowa, ale nie o to chodzi.

Pozdrawiam.
WojtekDe

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Podobne wątki