zmodyfikowany: 2 miesiące temuostatnia aktywność: miesiąc temu
Powtórki haseł połączonych ze słownikiem Diki to niezwykle ważny element w nauce języka.
Sposób nauki użycie powtórek; zmienia się, czy powinien się zmieniać w zależności od okresu nauki, celu nauki itd.
Jaka powinna być wielkość mego logu powtórkowego (1)?
Jak opisywać powtórki w moim logu powtórkowym (2)?
Czy usuwać zapisane hasła, by mój system poprawkowy nie powiększał się nadmiernie?
Jak często powtarzać system lekcji?
Przykład -
Rok 0, przykładowo rozpoczynałem poziom A1;; kiedy, czy, w jakiej formie mam wracać do powtórek lekcji z tego poziomu? Po roku, po dwu, czy po pięciu latach?
Wiele jest ważnych pytań!
Powtórki haseł połączonych ze słownikiem Diki to niezwykle ważny element w nauce języka.
Sposób nauki użycie powtórek; zmienia się, czy powinien się zmieniać w zależności od okresu nauki, celu nauki itd.
Jaka powinna być wielkość mego logu powtórkowego (1)?
Jak opisywać powtórki w moim logu powtórkowym (2)?
Czy usuwać zapisane hasła, by mój system poprawkowy nie powiększał się nadmiernie?
Jak często powtarzać system lekcji?
Przykład -
Rok 0, przykładowo rozpoczynałem poziom A1;; kiedy, czy, w jakiej formie mam wracać do powtórek lekcji z tego poziomu? Po roku, po dwu, czy po pięciu latach?
Obecnie, w trybie powtórkowym, przerabiam wszystkie poziomy eTutor English wraz z dodatkami ( tylko nie powtarzam segmentu Dirty English).
1. Każdą lekcję powtarzam co najmniej dwa razy. Dodatkowo powtarzam - wybrane ćwiczenia ( wymowa, ortografia, gramatyka ). Warto tak działać. Jeśli nie ma żadnych problemów, to dwie powtórki nie pochłaniają więcej niż 16- 18 minut. Osiągam automatyzm w wymowie, ortografii i znaczeniach, czytaniu na głos.
Jeśli powtórki są wykonywane po 2 lub 3 latach, to pojawią się zapomnienia. Niemniej jednak, po kilku powrotach, powracać do gruntownych powtórek nie będzie trzeba.
Ćwiczenie powtórek, to sposób na przetrwanie kryzysów w nauce języka.
Ten element jest bardzo ważny, jeśli uczymy się systematycznie, to taka nauka jest dla nas bardzo potrzebna. Postaram się to zagadnienie przedstawić na przykładzie, ale to w następnym poście.
Wydawało mi się, że zawsze jest warto. Teraz widzę, iż nie miałem racji. Nie ma sensu taka forma nauki przed egzaminami, testami, lub wymowy.
Dlaczego? Bo te terminy trudno osiadają w pamięci - a często różnice w ortografii ( niewielkie) plączą się. Osobnyy problem poszerzanie słownictwa z tymi terminami jest skuteczne dopiero przy poziomie C1-C2.
To są tylko tezy własne; opisanie zagadnienia jest skomplikowane. Zawsze pozostaję do dyspozycji forumowiczów.
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.