ZALOGUJ SIĘ

Jak się będzie zmieniał mój słownik w logu powtórki??

zmodyfikowany: 3 lata temuostatnia aktywność: 3 lata temu
Moim zdaniem zapisy w powtórkach, powinny odzwierciedlać cele cząstkowe nauki języka. Ponadto, wraz z postępem w nauce więcej powinno być zapisów o słowach bliskoznacznych, lub o przeciwstawnym znaczeniu.

1. poziom 1szy, wymowa z akcentem i podziałem sylabowym, zapis fonetyczny, maksymalnie jeden dwa synonimy i antonimy ( ten elementarny etap powinien eliminować lub wyjaśniać błędy w Diki, zgłoszenia do nauczycieli. Zapisać jedno maksymalnie trzy znaczenia hasła Diki. gramatyka tj verb, noun, adjective, lp. lm.

2. poziom drugi, wybrać znaczenia wyrazu, które dla mnie są ważne - których chcę się nauczyć.
Widzę konieczność sprawdzania prostych wyrazów np. cut, ok. oraz wkuwania szczegółów. Takie drobne moje szczegóły:
- cut ma znaczeń ponad 20; w moim słowniku będzie nie więcej niż 5-7.
- w haśle ok dodatkowo zapisałem, że nie ma po angielsku okey, ale okey wchodzi z myślnikiem z innym wyrazem jako odrębne hasło.


3. etap trzeci - dochodzę, przez rozbudowywanie własnych notatek, do mojego smart vocabulary. Cambridge dictionary buduje Smart Vocabulary. Smart Dictionary z Cambridge mało mi daje, moje własne skojarzenia i znaczenia zapisane w notatkach są pożyteczne.
abmmichal
piotr.grela - Żaden słownik nie jest doskonały i nie uwzględnia pełnej "piękności" języka angielskiego.
Pojedyńczo słowo w slowniku brzmią inaczej niż w sąsiedztwie innych słów w zdaniu.
the - /ðə/
next - /nɛkst/
train - /treɪn/
ale już "the next train" - brzmi tak: /ðənɛk_streɪn/ prawie jak: the neck strain :-)

W notatkach Etutora - dodaję angielskie definicje słów ze słowników:
1. Lexico https://www.lexico.com/
2. The Free Dictionary https://www.thefreedictionary.com/
3. Google www.google.com


Rok temu miałem w procesie nauki 120.000 słów i zwrotów.
Stwierdziłem, że to jest za dużo i skasowałem wszystkie moje listy słówek i zaczynam zabawę od początku :-)
- 3 lata temu zmieniany: 3 lata temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 4

Piotrze,
dziękuję, że napisałeś posta. Forum to takie miejsce, gdzie można wymienić myśli, a jednocześnie uwagi o nauce, o aspektach kulturowych, które są najzwyczajniej w świecie przydatne. Wojtek, który zamilkł, często dzielił się ciekawostkami. Szkoda, iż zamilkł, zresztą nie tylko on.

Nie mogę wstawć Ci plusa, gdzieś pole znikło.

Wskazałeś trzy słowniki - free dictionary trochę odstawiłem na półkę, to chyba błąd; nie znam lexico, oczywiście odnajdę ten słownik, ale w trzecim punkcie chyba jest jakiś błąd. Nie jestem dobry w szukaniu z google, ale jeśli jest tam coś do wykorzystania to spróbuję. Liczę na Twoje wskazówki.

Poszedłeś inną drogą niż ja próbuję z rozwijaniem słownika, i pisania. jednak jestem mało odważny w wyrzucaniu słówek z powtórek. Dobrze iż mi o tym przypominasz.

Ta uwaga o zmianie wymowy w zdaniu, lub frazie jest bardzo ważna. W praktyce trzeba się uczyć wymowy w zdaniu i wymowy samego wyrazu. Nauczenie się wariantów wymowy oraz intonacji, poszerza listening skills ( wymowa wyrazów). Wreszcie, zauważam iż zmiany wymowy w zdaniach mają reguły, mnie najlepsze rezultaty przynoszą uczenie się jednego - zmiany w zdaniu, warianty wymowy wyrazów, drugie.

Takie są moje doświadczenia. Dziękuję za współpracę. Jesteś dla mnie wspaniałym pomocnikiem, by się nie załamać w nauce.
abmmichal
3 lata temuzmieniany: 3 lata temu
darkobo - Jeśli działasz na smartfonie, to kliknij w obrębie odpowiedzi Piotra - powinny po prawej pojawić się strzałki gora - dół (odpowiednio + -) 😏 - 3 lata temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

darkobo - serdecznie dziękuję, ale nie wiem dlaczego nie udało się.

Czy ten temat jest czytelny? te moje zapisy i próby w założeniu - mają wytworzyć połączenia ( skojarzenia ) w mózgu. By moja pamięć - słówek, struktur, stała się użyteczna.

Poza tym wykonywanie ćwiczeń powtórki - powinno mieć określony cel cząstkowy do efektywnej nauki angielskiego.
abmmichal
3 lata temuzmieniany: 3 lata temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Moja nauka jest jednak hamowana cukrzycą. Kiedy wykupiłem pierwszy raz kurs tutora na pół roku miałem bardzo ambitny, za ambitny plan nauki. Uczyłem się dużo, wyniki były, Pani Ola Bracka, była zaskoczona moimy postępami, pisała do mnie z zapytaniem, czy naprawdę uczę się tylko z Tutora, czy może korzystam z innych programów, i nauczycieli.

Bardzo ją to interesowało jako metodyka - nauczyciela. Bardzo mnie wspierała w nauce, a gdy za dużo rozrabiałem, otrzymywałem, opr. Jestem Pani Oli Brackiej bardzo wdzięczny. To wspaniały nauczyciel, wspaniały człowiek; zresztą zespół anglistów, i nauczycieli jest cały czas bardzo dobry. Przyjrzyjcie się Panowie jak celne są odpowiedzi Pani Klaudii.

Sam najwięcej błędów narobiłem z powtórkami mój Vocabulary jest za gruby, i za wolno pracuję, a na pewno pracowałem z powtórkami.

Jak wiecie, Piotr zastosował metodę opcji zero, zaczyna od początku.

Sam nie mogę tego manewru zastosować, bo przecież tworzę w moim loginie powtórki własny słownik; przez moje zapiski, notatki wprowadzane przy hasle.

TO JEST BARZO DOBRA DLA MNIE ROBOTA. WIDZĘ, ŻE EFEKTYWNA. WSZYSTKIE WERYFIKACJE - NOTATKACH ZACZYNAM NIE TYLKO PAMIĘTAĆ, ALE STOSUJĘ DO CWICZENIA WYMOWY, ORTOGRAFII, NAUKI PISANIA.
NIc z moich poszukiwań się nie marnuje. Gdy hasło powraca, często mam zapisane: odo upadłego to hasło, szukaj więcej zdań z tym hasłem, to hasło traktuj lekko tylko wymowa, bez semantyki, zweryfikuj wszystkie notatki jeszcze raz..
uuuuu

w następnyvh postach
1. Kryteria usuwania haseł

2. Kryteria kategoryzacji haseł, bo w innej partii mózgu pamięć słów/ haseł bazowych/ a w innej specjalistycznych/ a w innej vocabulary moich tematów hobbistycznych.

3. Robudowa haseł w powtórkach a nauka pisania

4. Log powtórkowy jako narzędzie rehabilitacji w cukrzcy! uważam że za wdrożenie tej koncepcji należy mi się dożywotni rabat ok 50 %
abmmichal
3 lata temuzmieniany: 3 lata temu
piotr.grela - Większość słowników, w tym znany i sławny Cambridge dictionary oparty jest na starej wymowie RP, którą posługuje się 2-3 % społeczeństwa.
Mówiąc z takim akcentem plus polski akcent brzmi się śmiesznie wręcz komicznie.
Jakbyśmy się naoglądali angielskich wiadomości z lat 50 :-)
Większość ludzi młodych, wykształconych mówi akcentem modern RP, dodając swój regionalny akcent.

Ostatnio się zapomniałem i wymówiłem słówko "hand", jak: /hænd/ Brytyjczyk mnie zaraz poprawił, że "hand" - wymawia się tak: /hand/

Niestety, jesteśmy bardzo oceniani, po tym jak mówimy... nawet w Londynie, mniej się zwraca uwagę na to jak jesteśmy ubrani...
- 3 lata temu zmieniany: 3 lata temu
netis7 - Uwagi Piotra jak zawsze bezcenne!

@abmmichal: Co do tłumacza google, o który pytałeś to chyba chodzi o to: https://translate.google.pl/?hl=pl&tab=TT
- 3 lata temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

netis7 - zupełnie zgadzam się z Tobą uwagi Piotra, są bezcenne. Chociaż jak w podanym przykładnie, nie uwaga Piotra nie daje odpowiedzi jak ja mam się uczyć. Pewnie trzeba by o tym napisać odrębny post.

Zwrócę uwagę na oczywiste fakt:
uczę się w Polsce, nie wyjeżdzam ostatnimi laty ani do US, AUS, czy UK. więc moje możliwości nauki są odrębne od Piotrowych. Cele nauki, Piotr siłą rzeczy ma inne niż ja.

Dziękuję za link - nie wiem, czy to jest to czego szukałem, ale spróbuję z tego systemu korzystać. Dawniej zajmowałem się tłumaczeniami, jest mi ta zdolność potrzebna, obecnie kompetencja zaniedbana.

obu Panom dzięki za uczestniczenie w tym temacie. Cczęsto Wasze uwagi powodują zmiany w moim procesie uczenia się.
abmmichal
piotr.grela - Przed chwilą zadałem pytanie na word English forum:
https://forum.wordreference.com/threads/pronunciation-of-the-word-hand-h%C3%A6nd-or-hand-in-modern-rp-accent.3868905/#post-19780787

Zmiana w RP English akcencie, spowodowała to, że w wielu wyrazach, zamiast "æ" - asha wymawia się "a" np. black - ktore wymawia się
jak /blak/ a nie /blæk/ itd...

Tych zmian nie widać w innych słownikach poza www.lexico.com
- 3 lata temu zmieniany: 3 lata temu
piotr.grela - A kiedyś Michał, wspomniałeś o takiej idei jak global English. Wydaje mi się, że Etutor podąża tą drogą aby uczyć angielskiego, który będzie zrozumiały na całym świecie. - 3 lata temu
netis7 - Myślę, że wiele osób uczących się angielskiego jako nierodzimego języka ma świadomość odrębności wielu akcentów. Jeżeli cel nauki nie jest specyficzny, to na dalszym etapie trzeba się osłuchać z różnymi odmianami angielskiego. Jakby nie było to Brytyjczyk, Amerykanin czy Australijczyk zawsze będą mówili językiem, który istnieje w ich otoczeniu. Nawet w Polsce mamy regionalizmy. A Angielskiego oprócz głównych wymienionych mamy jeszcze wiele, wiele odmian. - 3 lata temu
piotr.grela - A obejrzycie sobie tego vloga:
English accents ranking easily to hard understand.
https://youtu.be/aIDfw3wrK7M
English with Lucy
- 3 lata temu
netis7 - Obejrzałem dopiero dzisiaj. Chyba nie do końca się to zgadza. Jak już słyszałem wcześnie, a potwierdzają to komentarze, szkodzki jest uważany za bardzo trudny. Słaby jest też przykład z Hindish. Na YouTube można znaleźć nawet filmy do nauki angielskiego prowadzone przez Hindusów i jest to bardzo charakterystyczny akcent. - 3 lata temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Podobne wątki