ZALOGUJ SIĘ

Uwagi w lekcji 10 dotycza chyba tylko tych konkretnych przykladow? A jak to sie ma do ogolu?

13 lat temu
"Why isn't she happy? = Dlaczego ona nie jest szczęśliwa?

Uwaga: w tym przypadku używamy tylko wersji skróconej to be + not , np. isn't. "
Powyzej cytat z lekcji 10. Nie rozumiem w jakim PRZYPADKU UZYWAMY tylko skroconej wersji isn't? Bo sam przyklad mi nic nie mowi..chcialabym ogolnie wiedziec kiedy stosowac mozna tylko isn't.
Drugiej uwagi tez nie rozumiem..cyt.
"Uwaga: jeśli chcemy użyć pełnej formy, wtedy słówko not musimy postawić za podmiotem, a nie za czasownikiem posiłkowym do /does.

Why does she not know this? = Dlaczego ona tego nie wie?"
Tzn.rozumiem tresc uwagi ale jak sie ona ma do ogolnej zasady? Bo ogolna zasada jest tak przestawiona:
"zaimek pytający + do /does + not + podmiot + bezokolicznik + reszta zdania"
Czyli w jakim przypadku not wedruje po podmiocie?
Wroclovanka
TommyTu - Podpinam się pod pytanie. Używamy skróconej wersji is not w przypadku pytań o dopełnienie zawierających przeczenie? Czy takich pytań z zaimkiem Why? Czy jeszcze jakoś inaczej należy do rozumieć? - 13 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 2

Jeśli chodzi o drugą uwagę to ja rozumiem ją w ten sposób, że "not" wystąpi po podmiocie wtedy, gdy nie będziesz chciała użyć formy skróconej, ale jeśli ktoś ma inne zdanie na ten temat to oczywiście chętnie się z nim zapoznam :)
Pozdrawiam
paulina2701
Wroclovanka - W takim razie lepiej byloby w ogolnej zasadzie podac 2 wersje dla "is not" i "isn't" wtedy byloby czytelne.. Ja mam wrazenie ze chodzi o czasy? - 13 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Moim zdaniem jest tak:

W pytaniach o podmiot jest i tak wszystko jedno, bo tam "not" występuje w bezpośrednim sąsiedztwie czasownika posiłkowego:
Who is not at school today?=Who isn't at school today?
Who cannot swim? Who can't swim?
Who doesn't have a pet? Who does not have a pet?
Who did not know the rule? Who didn't know the rule?
Who will not come to school tomorrow? Who won't come to school tomorrow?
Who is not listening to me? Who isn't listening to me?
Nie ma żadnej trudności.

W pytaniach o dopełnienie, a ściślej mówiąc również o okoliczniki, problem powstaje przez to, że podmiot ma tam swoje miejsce po czasowniku posiłkowym i wtedy powstaje pytanie, gdzie wcisnąć to nieszczęsne "not". Odpowiedź logiczna: po podmiocie, jeśli w pełnej formie; razem z czasownikiem posiłkowym, czyli przed podmiotem, jeśli w formie skróconej:

Who didn't you invite to the party?, ale: Who did you not invite to the party?
Who don't you love?, ale: Who do you not love?
Where haven't you been?, ale: Where have you not been? itd.

Choć tu się obawiam, że na przykład w przypadku niektórych czasowników modalnych to nie będzie równoznaczne. czy np. "What couldn't you do (when you were five)?" (Czego nie potrafiłeś/ nie mogłeś robić) to to samo, co "What could you not do (when you were five)?" (Czego mogłeś nie robić? - np. nie sprzątać po sobie). Hm.
askawska
12 lat temuzmieniany: 12 lat temu
alan.madej -
Odnośnie ostatniego akapitu, Twoje zdania przetłumaczyłbym jako:
"What couldn't you do?" - Czego nie mógłbyś zrobić?
"What could you not do? - Co mógłbyś nie robić?

Według mnie poprawnie będzie:
What can't/couldn't you have done? | What can/could you have not done?
- Czego nie mogłeś zrobić?
- 12 lat temu zmieniany: 12 lat temu
alan.madej - Faktycznie, wycofuję się z "did". Edytowałem komentarz, żeby nie mieszać i nikogo nie wprowadzać w (wiel)błąd. - 12 lat temu zmieniany: 12 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Podobne wątki