ZALOGUJ SIĘ

Jak używamy strony biernej i konstrukcji bezosobowych?

10 lat temuostatnia aktywność: 10 lat temu
Cześć

Czy mógłby ktoś z Was opisać lub podać jakieś linki do dokładnego wyjaśnienia zasad używania i stosowania konstrukcji:
-Strona bierna - konstrukcje bezosobowe

Z góry Dzięki
Pozdrawiam
jacek811
jacek811

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 5

strona bierna angielski takie dokładnie hasło wpisz w google - i sam zobaczysz ile tego
zorija

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

ipon

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Dzięki za odpowiedzi ale bardziej chodziło mi o wyjaśnienie w jaki sposób te konstrukcje się tworzy jak np. ta znaleziona poniżej w linku.

♦ Sometimes when you are reporting what people say or believe, you don´t know, or you
don´t want to say, who exactly the `people´ are. So you use an impersonal construction:

People believe that thousands of birds died.

The same idea can be expressed by using the passive in two different ways:

a) subject + passive of reporting verb + `to´ infinitive
Hundreds of thousands of birds are believed to have died.

b) It + passive of reporting verb + that + clause
It is believed that hundreds of thousands of birds died.

○ Some other reporting verbs that can be used in this way are:

calculate, claim, consider, discover, estimate, expect, feel, hope, know, prove, report,
say, show, think, understand, etc.

○ With present reference, the passive is followed by the present infinitive:

People think that Johnson is in Cardiff.
Johnson is thought to be in Cardiff.

○ With past reference, the passive is followed by the past infinitive:

People believe that Johnson left Cardiff last month.
Johnson is believed to have left Cardiff last month.

○ Present and past continuous infinitives are also used:

They think that the forger is living in Florence.
The forger is thought to be living in Florence.

People know that the suspect has been dealing with drugs.
The suspect is known to have been dealing with drugs.

○ Passive infinitives can also appear:

People believe that the portrait was painted by Vermeer.
The portrait is believed to have been painted by Vermeer.

They think that the staff are given a bonus whenever they have to work overtime.
The staff are thought to be given a bonus whenever they have to work overtime.

○ The reporting verb can also be past:

People considered the government had spent too much.
The government was considered to have paid too much.

link
http://www.eoioviedo.org/anacarmen/passive/Passive.pdf
jacek811
jacek811 - W lekcjach Etutor znalazłem taki opis (poniżej linki).
W porównaniu do tego powyżej to nie opisano tych wszystkich zasad gramatycznych do tej części zastosowania strony biernej:

"It is said...", "it is believed...", "it is claimed..." - pierwszy sposób
https://www.etutor.pl/lekcje/1160/17995/?nativeLanguageCode=pl

"It is said...", "it is believed...", "it is claimed..."- the second way
https://www.etutor.pl/lekcje/1160/17996/

Strona bierna - różne czasy w jednym zdaniu
https://www.etutor.pl/lekcje/1160/17997/?nativeLanguageCode=pl

- 10 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

ipon

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

wejdz na etutor w gramatyka -> english tenses i przy kazdym czasie masz THE PASSIVE jak sie tworzy dana strone bierna do danego czasu
Strona bierna w jezyku angielskim jest zbudoawana tak jak w jezyku polskim przyklad ponizej

Tomek zbudowal dom.
Strona bierna
Dom ZOSTAŁ zbudowany. (ewentyalnie Dom ZOSTAL zbudowany PRZEZ Tomka)
M
mojzu
10 lat temuzmieniany: 10 lat temu
jacek811 - Dzięki za odpowiedź

Tylko, że czasy w The Passive są dobrze wytłumaczone ale mnie głównie chodzi o zasady budowy
konstrukcji bezosobowej w stronie biernej i zastosowanie czasowników (reporting verbs)
(say,believe,think,report,claim,know,expect,allege,suppose) i tego typu konstrukcji jak się je tworzy jak się dokonuje zmiany czasowników w zdaniach z tego typu czasownikami. (tak jak podałem wyżej w przykładach oraz w linku:

http://www.eoioviedo.org/anacarmen/passive/Passive.pdf
Pozdrawiam
- 10 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.