ZALOGUJ SIĘ

"Homo Deus: A Brief History of Tomorrow" Yuval Noah Harari

zmodyfikowany: 7 miesięcy temuostatnia aktywność: 7 miesięcy temu
"Homo Deus: A Brief History of Tomorrow" by Yuval Noah Harari is a critically acclaimed book that delves into the future of humanity in the age of artificial intelligence and biotechnology.

Here are 20 quotes from the book:

1. "The future of life is decided in the laboratory, not in the savannah."

2. "Homo sapiens is an obsolete algorithm."

3. "The most common reaction of the human mind to achievement is not satisfaction, but craving for more."

4. "In a world deluged by irrelevant information, clarity is power."

5. "Having raised humanity above the beastly level of survival struggles, we will now aim to upgrade humans into gods and turn Homo sapiens into Homo deus."

6. "So the modern deal offers humans an upgrade – if they sacrifice their belief in the great cosmic plan that gives meaning to life."

7. "This is the best reason to learn history: not in order to predict the future, but to free yourself of the past and imagine alternative destinies."

8. "In the twenty-first century, our personal data is probably the most valuable resource most humans still have to offer."

9. "History isn’t a single narrative, but thousands of alternative narratives. Whenever we choose to tell one, we are also choosing to silence others."

10. "As the self-made gods of planet earth, which projects should we undertake, and how will we protect this fragile planet and humankind itself from our own destructive powers?"

11. "In ancient times having power meant having access to data. Today having power means knowing what to ignore."

12. "In the twenty-first century, the third big project of humankind will be to acquire for us divine powers of creation and destruction."

13. "Humans think in stories, and we try to make sense of the world by telling stories."

14. "Modern culture is the most powerful in history, and the most astonishing belief it has produced is the belief in the unbelievable."

15. "The greatest scientific discovery was the discovery of ignorance. Once humans realised how little they knew about the world, they suddenly had a very good reason to seek new knowledge."

16. "Liberalism sanctified the individual, and every day millions of sacred individuals jump into their cars, drive to the supermarket and use their divine powers of choice to decide between low-fat and skimmed milk."

17. "We are more powerful than ever before, but have very little idea what to do with all that power."

18. "Most people in history were not individuals but rather mere cogs in some big machine."

19. "Modernity is a deal. The entire contract can be summarised in a single phrase: humans agree to give up meaning in exchange for power."

20. "Life is not a story."

20 cytatów z"Homo Deus: A Brief History of Tomorrow" Yuval Noah Harari

1. "Przyszłość życia jest decydowana w laboratorium, a nie na sawannie."

2. "Homo sapiens to przestarzały algorytm."

3. "Najczęstszą reakcją ludzkiego umysłu na osiągnięcie nie jest satysfakcja, ale pragnienie więcej."

4. "W świecie zalanym przez nieistotne informacje, przejrzystość to moc."

5. "Podnosząc ludzkość ponad zwierzęcy poziom walki o przetrwanie, teraz zamierzamy ulepszyć ludzi na bogów i przekształcić Homo sapiens w Homo deus."

6. "Więc nowoczesny układ oferuje ludziom ulepszenie - jeśli poświęcą swoją wiarę w wielki kosmiczny plan, który nadaje życiu sens."

7. "To jest najlepszy powód, aby uczyć się historii: nie po to, aby przewidzieć przyszłość, ale aby uwolnić się od przeszłości i wyobrazić sobie alternatywne przeznaczenia."

8. "W XXI wieku nasze dane osobowe są prawdopodobnie najcenniejszym zasobem, jaki większość ludzi nadal ma do zaoferowania."

9. "Historia to nie jedna narracja, ale tysiące alternatywnych narracji. Za każdym razem, gdy wybieramy się opowiedzieć jedno, wybieramy się także uciszyć innych."

10. "Jako samozwańczy bogowie planety ziemi, jakie projekty powinniśmy podjąć i jak będziemy chronić tę kruchą planetę i samego człowieka przed naszymi własnymi destrukcyjnymi mocami?"

11. "W starożytności posiadanie władzy oznaczało dostęp do danych. Dziś posiadanie władzy oznacza wiedzę, co ignorować."

12. "W XXI wieku trzeci wielki projekt ludzkości polegać będzie na zdobyciu dla nas boskich mocy tworzenia i niszczenia."

13. "Ludzie myślą historiami i próbują zrozumieć świat, opowiadając historie."

14. "Nowoczesna kultura jest najpotężniejsza w historii, a najbardziej zadziwiającą wiarą, jaką wytworzyła, jest wiara w niewiarygodne.

15. "Największym odkryciem naukowym było odkrycie ignorancji. Gdy ludzie zrozumieli, jak niewiele wiedzą o świecie, nagle mieli bardzo dobry powód, by poszukiwać nowej wiedzy."

16. "Liberalizm uświęcał jednostkę, a każdego dnia miliony świętych jednostek wskakują do swoich samochodów, jadą do supermarketu i używają swoich boskich mocy wyboru, by zdecydować między mlekiem odtłuszczonym a chudym."

17. "Jesteśmy potężniejsi niż kiedykolwiek wcześniej, ale mamy bardzo mało pomysłów, co zrobić z całą tą mocą."

18. "Większość ludzi w historii nie była jednostkami, ale raczej prostymi trybikami w jakiejś dużej maszynie."

19. "Nowoczesność to umowa. Całą kontrakt można streścić w jednym zdaniu: ludzie zgadzają się zrezygnować z sensu w zamian za moc."

20."Życie to nie historia."
piotr.grela
darkobo - Ciekawe. Dzięki za kolejność 😃 - 7 miesięcy temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.