ZALOGUJ SIĘ

Czas przyszly Future Simple po "if" ?

zmodyfikowany: rok temuostatnia aktywność: rok temu
Hello:)

W lekcji B2 State vs Condition pojawia sie takie zdanie " I don't know if her state of mind will improve.". Wg mojej dotychczasowej wiedzy po spojniku "if" nie stosujemy Future Simple.
Nawet jesli slowko to wystepuje w znaczeniu "czy" tak jak "whether". 🤔 Czy to jakiś wyjątek ?
engl_woman1
piotr.grela - To chyba nie jest tryb warunkowy ale zdanie jakieś złożone, tak mi się wydaje... - rok temu
piotr.grela - Here are three main situations in which you can use will in an if-clause:

(1) when will means "be willing", not 'future time':
If you will come this way, I'll take you to Mr Smith.
If you won't clean your room {= if you refuse to clean your room} you won't get any pocket money.

(2) when the if-clause describes the result of the action in the main clause, not a prior condition:
I'll give you £500 if it will make you happy.

(3) If you're echoing something that someone has just said and accepting it as true:
John: I won't finish the painting tonight.
Margaret: If you won't finish it tonight, can you come back tomorrow and finish it?
- rok temu
piotr.grela - Moim zdaniem książki do gramatyki angielskiej są źle napisane. Zamiast stworzyć regułę: "Że po if w większości przypadków nie stawiamy will", to się uczymy, że po "if nie można wystawiać will"...
A można, można tworzyć pytania bez inwersji, można tworzyć podwójne negacje, można mówić: she, he, it don't, she, he weren't można, ludzie tak mówią...
- rok temu zmieniany: rok temu
piotr.grela - Zastanawia mnie czy mogę napisać takie zdanie: "If I won't be able to look after K. she is gonna die..." - rok temu zmieniany: rok temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.