ZALOGUJ SIĘ

They sent us a letter by airmail. (by/in/with)

zmodyfikowany: 13 lat temu
They sent us a letter (...) airmail. (by/in/with)
They sent us a letter by airmail.
Oni wysłali do nas list pocztą lotniczą.

Studiuję stosowanie przyimków -
Powyższe zdanie jest przykładem.
Czy przyimki, które wyszczególniono obok niego - (by/in/with)- można zastosować wymiennie tzn. obojętnie jaki zastosuję to będzie poprawne gramatycznie?

Czy chodzi o to ,że należy zastosować tylko jeden z nich - i jest to w tym przypadku -by-

:):)
spirulinka
zosiaiania - hej , nalezy wybrac wlasciwy. I w tym przypadku "by" jest ok. trzymaj sie!

- 13 lat temu
spirulinka - Bardzo dziękuję za wyjaśnienie:) - 13 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Odpowiedzi: 1

Cześć Aniu.
Obawiam się że w tym wypadku użyjemy jedynie "by". Ponieważ "airmail" oznacza że list poleci samolotem, poczta lotnicza a w tym wypadku rzeczownik "air" łączy się jedynie z przyimkiem "by"....
Poza tym "air" łączy się z "in", "into the", "throught the" oraz "from the", "with an/the, "of". Jednak nie można ich zastosować w Twoim przykładzie.

Pozdrawiam.

Edit:
Po zwróceniu uwagi na problem przez "askawska", z czym się w zupełności zgadzam, postanowiłam doprecyzować odpowiedź.
Rzeczywiście rzeczownik "mail" łączy się jedynie z "by" oraz "in the". W tym zdaniu które podała Ania może zostać użyte jedynie "by". Zastosowanie "in the" w zdaniu:
"Is there anything interesting in the mail? "

Pozdrawiam obie panie:)
E
efogt
13 lat temuzmieniany: 13 lat temu
spirulinka - Estera , jak zawsze konkretna i dokładna:):) - 13 lat temu
efogt - Nie wiem czy aż taka dokładna ale napisałam jakie mam wiadomości na ten temat:)Mam nadzieję że są pomocne:)
Pozdrawiam serdecznie:)
- 13 lat temu
askawska - Bardzo ładnie, Estero, z małym zastrzeżeniem, że tu raczej należałoby rozpatrywać, z którymi przyimkami łączy się "mail", bo to ono jest tu nadrzędnym elementem w tym, co wyszło z połączenia "air" + "mail".