ZALOGUJ SIĘ

powtórki w nauce - indywidualne zasady-

zmodyfikowany: rok temuostatnia aktywność: rok temu
Zawsze stawiałem sprawę powtórek jako jedno z ważniejszych ćwiczeń, by dobrze prowadzić naukę zgodnie z kursem e-tutor.pl.

W tym przypadku chodzi o coś innego. Kiedy mam powtarzać lekcję, kiedy powtarzać konkretne ćwiczenie. Ile powtórek, w jakich odstępach czasu. Taka gorliwość iż powtórek w ogóle nie wykonuję. Odrzucam.

Jak rozwiązujecie to zagadnienie? Podzielmy się doświadczeniem własnym. Tego zagadnienia zadowalająco nie rozwiązałem. Szukam odpowiæedzi.
abmmichal
piotr.grela - Powtórki i nauka słówek na Etutorze jest ważna ale ważniejsze jest obcowanie z językiem.
Ucząc się przez czytanie, oglądanie uczymy się tak jak małe dzieci.
Spotykamy jakieś słówko pierwszy, po jakimś czasie kolejny raz i z kontekstu staramy się zgadnąć co ono oznacza. Chyba, że jest to jest to język chiński, to nauka z kontekstu niewiele pomoże.
- rok temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 6

rozważmy prosty przypadek. Nowa lekcja, którakolwiek, lub jakiś konkretny fragment, lub zagadnienie. Przerobiłem lekcję, ale czy materiał pozostał w głowie. Jeśli lekcja była trudna w odbiorze, to wiem iż należy ją możliwie szybko powtórzyć ( na świeżym umyśle, bardzo dokładnie). Szybko np. po godzinie, w ciągu 24 godzin nie dłuższa przerwa.

Czy to wystarczy? Przy moim uczeniu się absolutnie - nie. W ciągu miesiąca lub dwu powtarzam lekcję jeszcze raz. Całą lekcję, lub trudniejsze fragmenty? Zakładam iż lekcja została opanowana. Czy to koniec pracy z knkretną lekcją?- moim zdaniem, nie. Po trzech miesiącach, po sześciu miesiącach jeszcze raz przerabiam lekcję. To powinno wystarczyć.
abmmichal
rok temuzmieniany: rok temu
londynwarszawianka - To zagadnienie, w jakich odstepach czasowych powtarzac jedna lekcje, to dobry temat na bloga dla team’u eTutora.
Kazdy, kto zaczyna nauke jezyka obcego szuka odpowiedzi na to jak optymalnie powtarzac przerobiona gramatyke, aby pozostala w pamieci na dluzej.
- rok temu zmieniany: rok temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ja nie wracam w ogóle do już raz przerobionych lekcji, ale rozpisuję sobie zagadnienia gramatyczne na własnej liście słówek, więc co jakiś czas i tak przypominam sobie te kwestie.
munk2

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

londynwarszawianko - masz rację iż team etutora powinien na ten temat się wypowiadać. Piszemy o powtórkach lekcji, często jednak jest tak, iż powtórkę wykonuję tylko dla jakiegoś konkretnego zagadneienia z lekcji - gramatycznego, słowotwórczego itp.

Zawsze się zastanawiam, czy dobrze czynię wkuwając terminy angielskie do wykonywania ćwiczeń - rzeczownik, przymiotnik itd, potem n. czy jest policzaln'y, czy nie, potem zapisując rzeczowniki w zdaniach gdy ę policzalność się zmienia to jest najtrudniejsze. To samo dotyczy czasowników: intransative czy transantive. Wreszcie wkuwanie akcentu wyrazowego i zdaniowego. ( Jak tego się uczyć? częstotliwość, to tylko drobny element nauki).
abmmichal
rok temuzmieniany: rok temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

londynwarszawianko - masz rację iż team etutora powinien na ten temat się wypowiadać. Piszemy o powtórkach lekcji, często jednak jest tak, iż powtórkę wykonuję dla jakiegoś konkretnego zagadneienia z lekcji - gramatycznego, słowotwórczego itp.

Zawsze się zastanawiam, czy dobrze czynię wkuwając terminy angielskie do wykonywania ćwiczeń - rzeczownik, przymiotnik itd, potem n. czy jest policzaln'y, czy nie, potem zapisując rzeczowniki w zdaniach gdy ę policzalność się zmienia to śćjest najtrudniejsze. To samo dotyczy czasowników: intransative czy transantive. Wreszcie wkuwanie akcentu wyrazowego i zdaniowego. ( Jak tego się uczyć? częstotliwość, to tylko drobny element nauki).


munk2 - podziwiam szczerze. jestem sobie w stanie wyobrazić, taką naukę w szkole. Może się okazać iż wyniki będą dobre.
abmmichal
rok temuzmieniany: rok temu
londynwarszawianka - @munk2, w lekcjach, ktore przerabiamy chodzi jak najbardziej o zagadnienia gramatyczne i do nich nalezy powracac :)
W watku o zmianach podalam propozycje, aby po kazdym poziomie jezykowym byla mozliwosc powtorki omawianych zagadnien gramatycznych dla kazdego uczacego sie jako tzw. repetytorium, ale nikt sie na ten temat nie wpowiedzial.
- rok temu
munk2 - Miałem na myśli, że tworzę "nową listę" w sekcji "twoje słówka" co zajmuje tylko parę chwil, ale dzięki temu definicje zagadnień gramatycznych przewijają mi się w dziennych cyklach powtórek słówek i jestem w stanie się opatrzeć z danymi konstrukcjami. Podobnie dodaję do powtórek całe przykładowe zdania, bo zauważyłem, że dzięki temu szyk zdania potrafi się zakotwiczyć w głowie i zaczynasz używać tego w codziennej mowie. - rok temu
londynwarszawianka - Teraz rozumiem o co chodzilo:)
Tez to stosuje, jedno, czy dwa zdania do danej konstrukcji jako kotwice pamieciowe.
- rok temu zmieniany: rok temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Moja przygoda z etutorem trwa kilka lat ,przez ten czas stosowałam różne techniki uczenia :najpierw uczenie się samych słówek ich wymowę,zapisywanie trudniejszych słówek wieszanych na lodówce aby były zawsze na widoku potem przeszłam na uczenie się zdań czyli tzw.kotwica pamięciowa i to według mnie jest najlepsze. Co do przerabianych lekcji ? wracam do nich bo są ułożone tematycznie więc czasem muszę coś sobie przypomnieć. Mnie angielski potrzebny jest do krótkich relacji w pracy i posługiwania się zawężonym słownictwem ponieważ na początku mojej pracy nikt tego nie wymagał a ja uczyłam się języka niemieckiego i rosyjskiego ale czasy się zmieniły więc zaczęłam się uczyć samodzielnie ....efekt? według mnie ... dobry ..
radzę sobie nawet w rozmowach towarzyskich i na urlopach zagranicznych wiem że popełniam błędy gramatyczne ale ważne że się rozumiemy jest czasem zabawnie ale najważniejsze to starać się mówić i jeszcze raz mówić! Samo czytanie i rozumienie tekstu to niestety nie wszystko!
Pozdrawiam "team etutorowy" lubię wasze polemiki to są dla mnie też dobre lekcje!
spajk
londynwarszawianka - @spajk, popieram, ze 'dogadanie' jest najwazniejsze w jezyku obcym, a bledy gramatyczne kazdy popelnia.
Czesto zdarza sie, ze smieje sie z tego, co kiedys powiedzialam, bo w miare nauki wiedza jezykowa poglebia sie.
Polemizuje, bo polemika jest tworcza i prowadzi do glebszego myslenia nad danym tematem, a wtedy mozg pracuje pelna para i przyswaja jakies tresci gramatyczne :)
- rok temu zmieniany: rok temu
piotr.grela - A kurczę dzisiaj popełniłem taki śmieszny błąd, bo zamiast zapytać się: "Do you work in that building?"
zapytałem się gościa:
"Are you working in that building?"...
- rok temu
londynwarszawianka - Mozna tak zapytac, to jest dobre pytanie :) - rok temu
londynwarszawianka - Mozna tak zapytac, to jest dobre pytanie :) - rok temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

pomysł repetytoriów - jako ważnego elementu uczenia, jest bardzo dobry. Zakres, częstotliwość, forma ( sposób) wykonania repetytorium, to już twórczość własna studenta.
abmmichal
londynwarszawianka - Takie repetytorium jest potrzebne po kazdym poziomie jezyka od A1 do C2.
Kazda wiedza raz nauczona wymaga powtorek, ktore powinny byc zintegrowane z danym poziomem jezykowym.
- rok temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.