pytania o podmiot i dopełnienie
        14 lat temu
        
        W lekcji 7 wprowadzone zostały pytania o podmiot i o dopełnienie. 
Nie określono którym czasie, dlatego chciałam się upewnić czy dobrze to pojmuję. Moje zapytanie napiszę dużymi literami.
Budowa pytań o podmiot zawierających przeczenie wygląda następująco: 
1) dla zdań zawierających czasownik to be zaimek pytający + odmieniony czasownik to be + not + reszta zdania 
Who isn't a nice girl? = Kto nie jest miłą dziewczynką?
TO DOTYCZY JAK ROZUMIEM TYLKO CZASU PRESENT SIMPLE BO W PRZESZŁYM CZY W PRZYSZŁYM CZASIE ORZECZENIE BĘDZIE INNE ?
I DOTYCZY TO TEZ PONIŻSZYCH PRZYKŁADÓW ,PRAWDA? INACZEJ POWIEMY   NP. KTO NIE BĘDZIE MIŁĄ DZIEWCZYNKĄ?ALBO KTO NIE BYŁ MIŁĄ DZIEWCZYNKĄ 
2) dla zdań zawierających każdy inny czasownik zaimek pytający + do /does + not + bezokolicznik + reszta zdania 
Who doesn't go to school every day? = Kto nie chodzi do szkoły codziennie?  
KTO NIE CHODZIŁ DO SZKOŁY CODZIENNIE? - 
KTO NIE BĘDZIE CHODZIŁ DO SZKOŁY CODZIENNIE?
KONIECZNA JEST ZMIANA OPERATORA-  DOESN'T 
Budowa pytań o dopełnienie zawierających przeczenie wygląda następująco: 
1) dla zdań zawierających czasownik to be zaimek pytający + odmieniony czasownik to be + not + podmiot + reszta zdania
 Why isn't she happy? = Dlaczego ona nie jest szczęśliwa?
JAK WYŻEJ?
 2) dla zdań zawierających inny czasownik zaimek pytający + do /does + not + podmiot + bezokolicznik + reszta zdania 
Why doesn't she know that? = Dlaczego ona tego nie wie? JAK WYŻEJ - ???:):)
        
          W lekcji 7 wprowadzone zostały pytania o podmiot i o dopełnienie. 
Nie określono którym czasie, dlatego chciałam się upewnić czy dobrze to pojmuję. Moje zapytanie napiszę dużymi literami.
Budowa pytań o podmiot zawierających przeczenie wygląda następująco: 
1) dla zdań zawierających czasownik to be zaimek pytający + odmieniony czasownik to be + not + reszta zdania 
Who isn't a nice girl? = Kto nie jest miłą dziewczynką?
TO DOTYCZY JAK ROZUMIEM TYLKO CZASU PRESENT SIMPLE BO W PRZESZŁYM CZY W PRZYSZŁYM CZASIE ORZECZENIE BĘDZIE INNE ?
I DOTYCZY TO TEZ PONIŻSZYCH PRZYKŁADÓW ,PRAWDA? INACZEJ POWIEMY   NP. KTO NIE BĘDZIE MIŁĄ DZIEWCZYNKĄ?ALBO KTO NIE BYŁ MIŁĄ DZIEWCZYNKĄ 
2) dla zdań zawierających każdy inny czasownik zaimek pytający + do /does + not + bezokolicznik + reszta zdania 
Who doesn't go to school every day? = Kto nie chodzi do szkoły codziennie?  
KTO NIE CHODZIŁ DO SZKOŁY CODZIENNIE? - 
KTO NIE BĘDZIE CHODZIŁ DO SZKOŁY CODZIENNIE?
KONIECZNA JEST ZMIANA OPERATORA-  DOESN'T 
Budowa pytań o dopełnienie zawierających przeczenie wygląda następująco: 
1) dla zdań zawierających czasownik to be zaimek pytający + odmieniony czasownik to be + not + podmiot + reszta zdania
 Why isn't she happy? = Dlaczego ona nie jest szczęśliwa?
JAK WYŻEJ?
 2) dla zdań zawierających inny czasownik zaimek pytający + do /does + not + podmiot + bezokolicznik + reszta zdania 
Why doesn't she know that? = Dlaczego ona tego nie wie? JAK WYŻEJ - ???:):)        
                
        
               
      
Wykup dostęp, aby dodać komentarz.