Ortogriafia - wielkie litery

13 lat temu
Jak uwrażliwić system oceniający na wielkie litery?
Od pewnego poziomu nauki warto zwracać uwagę na ortografię i to, że np, Polish piszemy wielką literą.
Da się to zrobić teraz?
timotheos

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

 

Odpowiedzi: 10

Tutaj pojawia się konflikt. Niektórzy uważali, że brak wpisania kropki czy przecinka w odpowiednim miejscu nie powinien wpływać na ocenę wpisanego przez nich zdania/frazy.
Aga

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ciężko, żeby ktoś wiedział coś więcej niż jest tutaj:
[url]http://www.cke.edu.pl/images/stories/Inf_mat_od2008/angielski_a.pdf[/url]
Estiny

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Nie wiem jak jest na maturze, ale na studiach wykładowcy też większa wagę przykładali do dużych liter niż interpunkcji. W sumie, to te "." i "," nie miały wpływu na oceny ale z dużymi literami to było różnie. Z j.niemieckiego były obniżane oceny za mylenie małych i dużych liter, ale to pewnie dla tego, że w nim zasady tej pisowni były inne niż w j.polskim (np. rzeczowniki pisze się z dużej).
Angielski na studiach tylko liznęłam (jakiego by nam nie dali wykładowcy, to zrobił nam kilka lekcji i szedł na dłuuuuuugie chorobowe). Na kolokwiach z angielskiego duże/małe litery były poprawiane, była nam zwracana uwaga, ale też nie miało to wpływu na ocenę.
Jakby nie było to zasady pisowni ang. w tej kwestii nie różnią się chyba od zasad w polskim, więc po co się tego jakoś specjalnie uczyć?
Wampirka

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Co do tekstu do którego podałam linka to strony 27-31 sugerują, że zasady ortografii i interpunkcji są traktowane jako "kryterium drugorzędne" więc z tego co rozumiem, ich waga jest taka sama.
Za to jeśli chodzi o nauczycieli/wykładowców różnej maści to z moich obserwacji zależy od osoby, jedni zwracają większą uwagę na różne błędy, inni mniejszą.
Estiny
13 lat temuzmieniany: 13 lat temu

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Aga - ja tu nie widzę konfliktu.
Po prostu wraz z rozwojem projektu powinny pojawiać się nowe opcje, jak możliwość personalizacji surowości nauczyciela.
Każdej z nich użyje może znikomy procent użytkowników, każdy z nich w jakimś momencie odkryje, że jakiejś z nich potrzebuje.

Zaś nauka ortografii przyda się każdemu - już choćby po to żeby nie kompromitować się w życiu zawodowym, kiedy przyjdzie napisać jakieś pismo. Już niezależnie od kryteriów egzaminacyjnych.
timotheos

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

[quote=timotheos]Aga - ja tu nie widzę konfliktu.
[/quote]
Konflikt polega na tym ze programisci zapewne nie beda potrafili zbudowac tak obszerego algorytmu i do tego rownie szybkiego jak ten teraz
Ajdija

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Ajdija, to ma być obszerny algorytm? Bez przesady, nie dodaje on tysiąca nowych warunków do sprawdzenia tylko kilka. Bo co może wchodzić w skład surowości nauczyciela? Duże i małe litery, znaki interpunkcyjne, w sumie nie wiem co jeszcze. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o kwestie techniczne to byłaby kiepska wymówka.
Estiny

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

[quote=Estiny]Ajdija, to ma być obszerny algorytm? Bez przesady, nie dodaje on tysiąca nowych warunków do sprawdzenia tylko kilka. Bo co może wchodzić w skład surowości nauczyciela? Duże i małe litery, znaki interpunkcyjne, w sumie nie wiem co jeszcze.[/quote]
nie jest to takie proste jakby sie wydawalo ale bez watpienia wykonalne, chodzi o to czy koszty pracy takiego "nowego" algorytmu nie bylyby wieksze od starszego, lub tez abysmy nie musieli na rezultat czekac 10sekund. Nie wypowiadam sie wiecej na ten temat gdyz sa to jedynie moje gdybania, na podstawie wypowiedzi poprostu wywniaskowalem ze algorytm jest taki szybki gdyz traktuje znaki interpunkcyjne + male i wielkie litery, jako ten sam rodzaj bledu wiec mamy 2 mozliwosci: wylaczyc albo wlaczyc zaliczanie odpowiedzi.
[quote=Estiny]Wydaje mi się, że jeśli chodzi o kwestie techniczne to byłaby kiepska wymówka.[/quote]
Poczekamy, zobaczymy ;) lepiej być dobrej myśli
Ajdija

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

Właściwie jeśli chodzi o takie algorytmy to WYDAJE MI SIĘ, że rozróżnienie wielkości liter jest naturalne, tzn. dłużej zajmuje traktowanie wielkich i małych liter tak samo niż rozróżnianie ich. Co do znaków interpunkcyjnych to chyba zależy już od sposobu implementacji algorytmu. Nie widzę za to problemu, żeby skonstruować to tak, żeby wybór był przypisany do użytkownika przez cały czas (zmieniany tylko podczas zmiany tego wyboru) i już w trakcie powtórek używany byłby tylko ten jeden właściwy algorytm. Są 4 opcje: wszystko rozróżniane, tylko znaki, tylko litery i tak jak jest teraz.
Na szczęście nie nasza w tym głowa i to nie my musimy się tym martwić ;) Tak tylko możemy sobie poteoretyzować ;)
Pozdrawiam
PS. Mi i tak pasuje to jak jest teraz.
Estiny

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.

W przyszłości rozważymy wprowadzenie opcji rozróżniania wielkich i małych liter przy ocenianiu odpowiedzi. Zawsze można jednak samodzielnie skorygować w takim wypadku zaproponowaną przez system ocenę.
pako
Pracownik eTutor

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.