ZALOGUJ SIĘ

Worth reading: The genious makers Cade Metz

zmodyfikowany: miesiąc temu
Worth reading:
The Genius Makers tells the story of AI from pioneering days to current achievements to future potential. At the same time it takes the lid off what has effectively become an arms race between Google, Microsoft, Facebook and OpenAI, in which Google may be the clear frontrunner at present, but Facebook has shown itself to be both nimble and innovative, and OpenAI, the company recently founded by Elon Musk and Sam Altman, has made itself the confident upstart of the pack. Each of these companies represents something unique in the development of a technology that offers both extraordinary potential and extraordinary risks. Their personalities and business strategies are already changing the tech landscape in dramatic ways. And they will continue to do so.

As well as explaining and exploring artificial intelligence and showing how individuals and companies are reaching for it, The Genius Makers also poses serious ethical questions about the technology. Should we even be pursuing it? How will strong AI change humanity? Will it carve out a giant hole in our job market? Are these companies blinded by the riches this technology will bring? Are they forgetting the existential realities of creating machines that behave like humans?

Written by an expert who has exclusive access to each of these companies - and others who are working in this field - this is a rich, character-driven narrative that captures an extraordinary moment in the history of technology.

"This time, the stakes were higher than the scientists behind the idea could know. The rise of deep learning marked a fundamental change in the way digital technology was built. Rather than carefully defining how a machine was supposed to behave, one rule at a time, one line of code at a time, engineers were beginning to build machines that could learn tasks through their own experiences, and these experiences spanned such enormous amounts of digital information, no human could ever wrap their head around it all.

""Two decades after Minsky and Papert published their book on the Perceptron, it did the kind of thing they said a neural network couldn’t do."

"In the United States, the majority of the funding for artificial intelligence research flowed from military and intelligence organizations, most notably the Defense Advanced Research Projects Agency, or DARPA, an arm of the U.S. Defense Department dedicated to emerging technologies.

Created in 1958 in response to the Sputnik satellite launched by the Soviet Union,16 DARPA had funded AI research since the field’s earliest days."

Warto przeczytać:

"The Genius Makers" opowiada historię sztucznej inteligencji od pionierskich dni, przez obecne osiągnięcia, aż po przyszły potencjał. Jednocześnie odkrywa to, co skutecznie stało się wyścigiem zbrojeń między Google, Microsoftem, Facebookiem i OpenAI, w którym Google może być obecnie wyraźnym liderem, ale Facebook wykazał się zwinnością i innowacyjnością, a OpenAI, firma niedawno założona przez Elona Muska i Sama Altmana, stała się pewnym siebie nowicjuszem w tej grupie. Każda z tych firm reprezentuje coś unikatowego w rozwoju technologii, która oferuje zarówno niezwykły potencjał, jak i niezwykłe ryzyka. Ich osobowości i strategie biznesowe już dramatycznie zmieniają krajobraz technologiczny. I będą to robić nadal.

Oprócz wyjaśniania i badania sztucznej inteligencji oraz pokazywania, jak jednostki i firmy sięgają po nią, "The Genius Makers" stawia również poważne pytania etyczne dotyczące tej technologii. Czy w ogóle powinniśmy jej dążyć? Jak silna AI zmieni ludzkość? Czy wydrąży wielką dziurę na naszym rynku pracy? Czy te firmy są zaślepione bogactwem, które ta technologia przyniesie? Czy zapominają o egzystencjalnych realiach tworzenia maszyn, które zachowują się jak ludzie?

Napisany przez eksperta, który ma wyłączny dostęp do każdej z tych firm - i innych, które pracują w tej dziedzinie - jest to bogata, oparta na postaciach narracja, która uchwyciła nadzwyczajny moment w historii technologii.
Polecam mój zięciu co ma firmę IT jest tą książką zachwycony...

"Tym razem stawka była wyższa, niż naukowcy stojący za pomysłem mogli wiedzieć. Pojawienie się uczenia głębokiego oznaczało fundamentalną zmianę w sposobie budowania technologii cyfrowej. Zamiast starannie definiować, jak maszyna miała się zachowywać, jedną zasadę za drugą, jedną linię kodu za drugą, inżynierowie zaczęli budować maszyny, które mogły uczyć się zadań przez własne doświadczenia, a te doświadczenia obejmowały tak ogromne ilości informacji cyfrowych, że żaden człowiek nigdy nie byłby w stanie ogarnąć tego wszystkiego."

"Dwie dekady po tym, jak Minsky i Papert opublikowali swoją książkę na temat Perceptronu, zrobił to, czego według nich sieć neuronowa nie mogła zrobić."

"W Stanach Zjednoczonych większość finansowania badań nad sztuczną inteligencją pochodziła z organizacji wojskowych i wywiadowczych, przede wszystkim z Agencji Zaawansowanych Projektów Badawczych Departamentu Obrony, czyli DARPA, oddziału Departamentu Obrony USA dedykowanego nowym technologiom.

Utworzone w 1958 roku w odpowiedzi na wystrzelenie satelity Sputnik przez Związek Radziecki, DARPA finansowała badania nad sztuczną inteligencją od najwcześniejszych dni tej dziedziny."
piotr.grela

Wykup dostęp, aby dodać komentarz.