ZALOGUJ SIĘ

Brytyjski, amerykański - jak ujednolicić swój angielski, prośba o rady

zmodyfikowany: 7 lat temuostatnia aktywność: 3 lata temu
Cześć Wam,

Dopada mnie ostatnio coraz częściej pewien dylemat. Z racji, że jestem w zasadzie samoukiem, angielskiego uczę się z rożnych dostępnych źródeł: podręczniki, Internet, czytam książki, oglądam filmy i seriale, słucham radia (BBC), stwierdziłam, że w zasadzie mój angielski, to jest jakiś bliżej nieokreślony mix ;). Czasem bardziej brytyjski, czasem amerykański. Wszyscy mądrzy w necie mówią, żeby się zdecydować jakiego angielskiego człowiek się uczy, ale... czasem nie jest to nawet wyraźnie zaznaczone (nawet tu na eTutorze mam wrażenie, że niektóre przykłady są czasem bardziej amerykańskie niż brytyjskie).
Czy powinnam się tym przejmować, czy nie? Jeśli tak, to czy macie jakiś patent na to, jak ujednolicić swój angielski? Mam z tym mega problem, bo uwielbiam słuchowiska na BBC, a one przecież są brytyjskie, za to seriale brytyjskie są dla mnie jakieś niezjadliwe, zdecydowanie lepiej mi się słucha, ogląda i rozumie amerykańskie. Książki jakoś też częściej wpadają mi do ręki amerykańskie niż brytyjskie.
Czy w przypadku, gdy nie planuję być tłumaczem przysięgłym języka angielskiego ;) naprawdę takie bardzo istotne jest to bym jasno i klarownie określiła swój angielski?* W wielu miejscach spotkałam się z taka opinią, że jest to bardzo ważne, żeby nie mylić amerykańskiego z brytyjskim. Przyznam szczerze, że ucząc się z różnych fiszek słówek, czasem nawet nie miałam świadomości, że to jest brytyjskie, a to amerykańskie. Dopiero pracując na diki widzę, że mój angielski jest mocno zmixowany, bo czasem bliższe mi jest tłumaczenie brytyjskie, a czasem amerykańskie, ale brakuje mi jeszcze tej świadomości której jest które.

Jak to jest u Was?

Jeśli mój angielki w tej chwili jest zmixowany, to jaki macie sposób na jego ujednolicenie i zwiększenie świadomości językowej? Jak Wy sobie z tym radzicie?

Pozdrawiam,
Marzena